Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej, tror ni att man kan ha ett schabrak i strl full pÄ en maxad d-ponny
det Àr ett schabrak frÄn Trinity, namnet Àr Allroundschabrak Master Trinity.
Rider nÀmligen en d-ponny och Àven en storhÀst, som jag gÀrna vill kunna ha pÄ bÄda hÀstarna
Jag anvÀnder samma schabrak till bÄde storhÀsten pÄ 170cm och islÀnningen pÄ 133cm, sadel har ju samma storlek. Ett av schabraken Àr frÄn Trinity, det pÄ bilden.Hej, tror ni att man kan ha ett schabrak i strl full pÄ en maxad d-ponny
det Àr ett schabrak frÄn Trinity, namnet Àr Allroundschabrak Master Trinity.
Rider nÀmligen en d-ponny och Àven en storhÀst, som jag gÀrna vill kunna ha pÄ bÄda hÀstarna
spinner vidare... Ăr det bara jag som tycker det Ă€r mĂ€rkligt att man börjat benĂ€mna storlek pĂ„ schabrak och vojlockar i ponny, cob o full?Det beror mer pĂ„ storleken pĂ„ sadeln Ă€n storleken pĂ„ hĂ€sten.
spinner vidare... Ăr det bara jag som tycker det Ă€r mĂ€rkligt att man börjat benĂ€mna storlek pĂ„ schabrak och vojlockar i ponny, cob o full?
NÀr jag var yngre var alla schabrak och vojlockar storleksmÀrkta med tumstorlek efter den storlek pÄ sadel de skulle passa till. NÀr slutade man med det?
SĂ„lĂ€nge jag kan minnas har det alltid funnits vissa mĂ€rken som har tumstorlekar och vissa har ponny/full. Det Ă€r ju ingen ny grej utan har iaf funnits i 20-25 Ă„r.spinner vidare... Ăr det bara jag som tycker det Ă€r mĂ€rkligt att man börjat benĂ€mna storlek pĂ„ schabrak och vojlockar i ponny, cob o full?
NÀr jag var yngre var alla schabrak och vojlockar storleksmÀrkta med tumstorlek efter den storlek pÄ sadel de skulle passa till. NÀr slutade man med det?
hehe, jag har knappt köpt nÄgra nya schabrak de senaste 20 Ären (bara ett gÀng begagnade), eller för all del, knappt nÄn annan ny hÀstutrustning Àn grimmor och tÀcken.SÄlÀnge jag kan minnas har det alltid funnits vissa mÀrken som har tumstorlekar och vissa har ponny/full. Det Àr ju ingen ny grej utan har iaf funnits i 20-25 Är.
Jag fÄr vÀl kanske pÄpeka att "nÀr jag var yngre" syftar pÄ den tid dÄ jag var mest aktiv som ryttare, vilket Àr typ frÄn 1982-1997. Och under den tiden sÄg jag inga vojlockar eller schabrak sÀljas med annat Àn tumstorlekar.NÀr jag var yngre var alla schabrak och vojlockar storleksmÀrkta med tumstorlek
Mycket hinner hÀnda pÄ nÀstan 40 Ärhehe, jag har knappt köpt nÄgra nya schabrak de senaste 20 Ären (bara ett gÀng begagnade), eller för all del, knappt nÄn annan ny hÀstutrustning Àn grimmor och tÀcken.
Jag fÄr vÀl kanske pÄpeka att "nÀr jag var yngre" syftar pÄ den tid dÄ jag var mest aktiv som ryttare, vilket Àr typ frÄn 1982-1997. Och under den tiden sÄg jag inga vojlockar eller schabrak sÀljas med annat Àn tumstorlekar.
men jag tycker fortfarande att det Àr ett konstigt sÀtt att mÀrka vojlockar och schabrak, eftersom det inte Àr storleken pÄ hÀst utan sadelns storlek som spelar roll för om storleken Àr lagom. Oavsett om det Àr 40 Är sedan jag var mest aktiv.Mycket hinner hÀnda pÄ nÀstan 40 Är
Fast det stÀmmer ju inte (om man bryr sig om hur det ser ut iaf). Det ser vÀldigt fult och fjuttigt ut med ett ponnyschabrak pÄ en stor hÀst Àven om sadeln skulle vara liten. De flesta har inte bara schabrak av praktiska skÀl utan det Àr vÀldigt vanligt att man vill att det ser snyggt ut. DÄ Àr det viktigt att schabraket passar Àven hÀstens storlek.men jag tycker fortfarande att det Àr ett konstigt sÀtt att mÀrka vojlockar och schabrak, eftersom det inte Àr storleken pÄ hÀst utan sadelns storlek som spelar roll för om storleken Àr lagom. Oavsett om det Àr 40 Är sedan jag var mest aktiv.