• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rosella
  • Startdatum Startdatum
Här hittar du Saxon 857s stam.

Han föddes 1988 hos Erik Nilsson, Örsholms gård, Moheda, och tillhörde också honom. Saxon var mörkfux med bläs och vita bakfötter, 166 cm. Han togs ur avel 1993 för att han inte klarade bruksprovet. Saxon hade t o m 1996 (då det senaste huvudbandet av stamboken kom ut) placeringar i medelsvår hoppning.

Om hans få avkommor vet jag inget alls.

Tack snälla båda två.
:bow: :bow:
Snubblade över en avkomma och började undra vem Saxon var, tror inte ens jag hört talas om honom förut. Kanske inte så konstigt då med så kort tid i aveln.

Sv: Saxon 857

Saxon står i det stall jag har min häst inackorderad hos.

Hej på er...
Jag är STOLT ägare till Saxon:D
Han bor strax utanför Skara hemma hos mig på stall hemsäter.
Han är vid god vigör;) Var och löshoppade han i veckan, flög som en gud över 145.. Han är bara såååååååå underbar min prins!
Jag har endast ägt honom sedan i höstas, men undrar ni något så tveka inte på och fråga.

Kram Åsa o Saxon

Sv: Re: Saxon 857

Tack snälla båda två.
:bow: :bow:
Snubblade över en avkomma och började undra vem Saxon var, tror inte ens jag hört talas om honom förut. Kanske inte så konstigt då med så kort tid i aveln.

vore roligt att veta vad det var för avkomma som du "snubblade" över?

Om ingen svarat på det när jag fölvakat färdigt kan jag leta upp resultatet i min Ridsportssamling;)

Jag är jättetacksam för alla som skriver som vet något om Saxon. Vet någon något om hans uppfödare Erik Nilsson? Egentligen vet jag inte mycket om honom min egen häst..hmm.. skäms lite! Det började nämligen så att jag hade han på foder ett kort tag i sommras och han åkte tillbaka till sin dåvarande ägare men efter ett tag kom han tillbaka och han blev min:D Som sagt så blir jag superglad om dom som vet något om honom skriver..

Kram till er alla:)

Erik Nilsson födde upp halvblod i ett par årtionden och hade ett stort stuteri uanför Moheda har jag för mig. Saxons mormor var ett av stamstona, hans mamma är helsyster med Jasper 550.
Erik Nilsson dog för ett tiotal år sen.

Janove Olsson vet någon hur man får tag i honom? Tänkte om man kunde få reda på lite mer om Saxon av honom..

VI ska inte diskutera enskilda namngivna personer på forumet.
Just Jan-Ove är dock gångartsdomare mm, så kontaktuppgifter till honom kan du förmodligen hitta på SHs eller ASVHs webplatser om du letar lite.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 407
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka