Sätter igång! Tips önskas

P

Penea

Håll tummarna för nu joggar jag igång min häst lite smått efter 2 behandlingar och 2 mån skrittvila varav tre veckor var hel vila.

Fullproppad med glucosamin och tuppkam hoppas jag hon håller.
D blir 3 veckors lugn ridning rakt fram på snövägar, det ska väl bli bra efter denna envisa kotled-knäledsinflammation.

jag vill gärna ha tips eller berättelser från andra som har erfarenhet av detta!

Kom igen nu!:)

Sv: Sätter igång! Tips önskas

Min häst stod nästan i ett år efter en ryggskada samt bakbenshälta. även fast hon inte var helt ok så fick jag börja jobba henne i skogen för hand , och sedan tömköra mycket . jag satt nog inte upp försen ett halvår efter att hon hade börjat sättas igång! vad jag har förstått kan det vara förödande för hästen om man börjar rida igen när de inte har några muskler kvar . din häst ha rju dock inte stått så länge så hon kanske inte har tappat några muskler ? idag är hon fullt ridbar , har dock en rörelsestörning. lycka till !

Sv: Sätter igång! Tips önskas

Tack för ditt svar.

Nä hon har inte tappat så mycket alls och i morgon ska hon få en tuppkam till i blodet så jag skrittar 3 veckor till fast jag fått klartecken av vet att sätta igång, hon har svarat bra på behandling men jag tar det säkra före det osäkra och skrittar en 3 veckorsperiod till!
Det borde finnas en klubb för ryttare med skadade hästar man är ju så sugen på att köra igång hästen så det svider!
Men nu är behndlingarna gjorda och vilan väl tilltagen så jag är glad att jag har kunnat hålla mej till skritt o promenader vid hand.:banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 484
Senast: Bregen
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 341
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: kryddelydd
·
Träning Hej! Jag har rätt precis satt igång mitt fyraåriga sto lite mer seriöst nu efter det långa sommarbetet. Hon fick vila helt i ungefär 1...
Svar
4
· Visningar
1 551
Senast: Joelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama