Sätta pålar.

fejko

Trådstartare
Kan man använda traktor eller någon annan maskin när man pålar? Jag har svårt att slå ner pålarna tillräckligt djupt.

Sv: Sätta pålar.

Då får jag helt enkelt hyra in någon snäll bonde med en skuffa :idea:

Sv: Sätta pålar.

Man kan använda jordborr också. Finns olika typer från enkla som man snurrar själv till jätte fina som sitter på traktorn. Går att hyra på vissa ställen.
Borret gör att hålet blir djupare och man inte behöver så mycket kraft för slå ner stolpen. Men det beror lite på vad man har för typ av mark, samma om man ska använda lastaren på traktorn. Det får inte vara för mycket sten i jorden. Då brukar det inte fungera med varken traktor eller borr. Traktorn knäcker stolparna och borren går snett eller rent av sönder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333
Hemmet Hur tvättar man det på bästa sätt för att få det ordentligt rent? Överdrag till soffdynorna kan tas av och tvättas i maskinen, men...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama