Sätta muskler

R

R0NJA

Pga skolan har jag ridit min häst lite sporadiskt, så att säga men har nu börjat rida för tränare och vill öka min häst kondition och att hon bygger mer muskler.
Jag vet att klättring, långa galopper och gymnastikhoppning ska hjälpa. Några fler tips och råd? Kanske någon som har ett bra träningsschema att dela med sig av ?

Sv: Sätta muskler

Ja klättring och det du nämner är jättebra. Även att rida mkt i terräng, galoppera i uppförsbackar, bommar... Finns många tips. Bäst är nog att söka här på bukefalos. Finns många trådar om detta. Exempel:
showthread.php

showthread.php

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 674
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Lager
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama