Sätta igång häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

SharPay

Jag har fått mig en medryttarhäst!! :laugh: Eller.... medryttarhäst? Det är ingen som egentligen har tid för honom, han har bara blivit "kvar" och ägaren har valt att kalla honom förtidspensionerad. Han har inte blivit regelbundet riden på närmare 2 år, har en upphakning i ena bakbenet som ägaren säger blir mycket mindre märkbart när han är tränad och i kondition. Dealen är att jag får rida när jag vill, hur jag vill (nååja ;) ) HUR sätter jag bäst igång? Jag är såklart mån om att både han och jag ska må bra och mitt syfte med honom är helt enkelt att ha en trevlig häst att umgås med, rida, se till att JAG får röra på mig :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 708
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 144
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 016
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar