Sätta dragkedla i stövlar?

Gabriol

Trådstartare
Sätta dragkedja i stövlar?

Jag har kommit över ett par helt oanvända Königs Grandgester till ett väldigt bra pris, så bra att det känns dumt att missa chansen! Kruxet är att där inte är dragkedja i dom, och då som är som måttsydda till mig är det en omöjlighet att få av dom själv. :crazy:

Blir det bättre efter ett tag, när dom är ingångna, går dom att få av lättare då? Någon som har stövlar utan dragkedja?

Jag funderar på om man kan lämna in dom och få dragkedja påsatt, tror ni det går?

Någon som har tips eller erfarenheter? :)

Senast ändrad:
Sv: Sätta dragkedla i stövlar?

Jag blir lika förvånad varje gång som människor köper stövlar utan dragkedja :angel:.

Lämna in dem till en duktig skomakare med goda referenser. Sätt dragkedjan på insidan, fram. Där slits den minst.

Mjo, jag förstår inte heller hur man kan måttbeställa ett par stövlar, utan att beställa med dragkedja.. :eek:

Sv: Sätta dragkedja i stövlar?

Jag var inne hos skomakaren för att se om det gick att göra så på mina stövlar, men han rekommenderade det inte. Visst GÅR det, men han sa att det sällan blir bra. Om de är väldig tröga i "pådraget" så kanske det är bättre att du lästar ut dem lite där?

Sv: Sätta dragkedja i stövlar?

Jag satte in en dragkedja i mina cavallo piaff. Satte in en cavallo orginalkedja snett frampå stöveln och det var inga problem. Nu är det 6 år sedan och det fungerar fortfarande klockrent. Jag lämnade in den till en duktig sadelmakare och det kostade 500 kr och då passade han på att sula dem också. :)

Lämnade mina Königs till en skomakare i Stockholm som satte i dragkedjor och fixade en trasig hälkappa på samma gång. Hälkappan hade jag haft på lagning hos en riktig skomakare tidigare som inte klarat av det, men nu blev det toppen!!!

Har tidigare haft flera stövlar utan dragkedja det är krångligare men det går. Använd pådragare och skaffa en avdragare av modell där man sticker ner hela foten och håller emot framtill. Lycka till!

Jag köpte ett par Grandgester utan dragkedja för bara några veckor sedan, lämnade in hos en skomakare som satte i dragkedjor fram och det blev grymt bra!! En skomakare i Sthlm city, kan återkomma med namn om du vill? Han tog 1300 kr och då sulade han om till gummisulor också. (Tredje paret från vårat stall som lämnades in där) Kan verkligen rekommendera detta, tyckte det var olidligt utan och som sagt, det ser lika bra ut som om de hade varit isydda från början! Älskar stövlarna nu :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: ryujaneiro
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 169
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?