sätta baken under sig

Sv: sätta baken under sig

Oj, det beror helt på var du har hästen i nuläget, i muskler, utbildning o s v. Går inte att svara på utan att veta det. Har du någon filmsnutt?

Nån som har tips på några enkla övningar som hjälper hästen att sätta sig mer på bakdelen?

Menar du samla och inte bara få med bakbenen bättre? Det blir ju lite olika saker. Du skriver sätta sig mer på bakdelen, det låter som om du då har kommit rätt långt då? Det vore bra om du förklarar lite mer hur du menar, att du vill ha hjälp. Vad jobbar ni med just nu?
Det finns en del trådar om detta, men du kanske redan har sökt?

Att göra bakdelsvändningar är också bra =)

tempoväxlingar o en sillion med halv halter..:smirk:

Övergångar och tempoväxlingar :)

sen vilka rörelser som kan vara bra beror ju på hästens styrka och utbildningsståndpunkt.

tycker att förslagen du har fått är bra. Sen är skolor och bogen innanför och liknande också bra.
En av mina favoritövningar är "gungan". Man börjar med att rygga ett visst antal steg, sen skrittar man frammåt ett visst antal steg, innan man åter ryggar, sen rider man fram i skritt trav eller galopp.
Man ska aldrig göra halt utan hela övningen ska flyta mjukt och man måste ha hästen framför sig hela tiden och rida med mjuk hand och små hjälper.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Lejd
·
Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
252
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: iNHALE
·
Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 498
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar