Satan i gatan vad bra det gick

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick lite lätt ångest när jag såg att Petter inte gick lektionen innan
Hur skulle det gå när han inte var "framriden" innan :D
Alldeles utmärkt visade det sig, det började frustas redan i första traven

För den som inte hört Petterska så är frustfrust = jag är avspänd och framåt

Kvällens övning var halt och ryggning på meddellinjen (inte min favvo direkt)
Vi började med att vända över ridbanan på lång tygel för att få in känslan av att använda vikt och skänkel som vändande hjälper.
Sen uppvärmningstrav då vi forsatte vända över

Efter det blev det att först göra halt i skritt och tänka mycket på att hästen inte skulle tappa formen i halten.
Innan traven fick göra lite framdelsvändningar självständigt och så var det då dags för halt och ryggning

Jag kan inte rygga, har aldrig kunnat oavsett häst.
Visst, kan få vissa hästar kasta sig bakåt men det är ju inte en korrekt ryggning.
Först gick det inte alls, så jag fokuserade på vägen, formen, halten och försökte flytta lite rumpa i halten.
Efter ett tag fick jag till ETT steg och då lättade jag och bjöd framåt istället. Kändes meninslöst börja "slita" i honom för att få till fler steg.

Men efter lite galopp (jävlar vilken vänsterfattning vi fick till) så fick vi istället rygga längs sargen, och då fick vi till hela TRE steg :bow:
Dessutom kunde jag sitta ner i traven superlänge, wow det var ett tag sen
Och vi orkade hålla ut hela lektionen, men guuu va skönt när M äntligen sa "bryt av till skritt" då var nog både jag och pålle ganska slut

Nu känns det iallafall som att jag nog kan rida LCn på Nyårsdressyren och inte Märke 2 :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 386
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 685
Senast: Josofinito
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 298
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Den häst jag hade velat ha på dagens lektion hade fått skavsår så jag fick byta till en annan häst. Det blev en fuxfröken som också var...
Svar
0
· Visningar
1 184
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Pälsvård! För dummies
  • Träffa hundfolk?
  • Uppdateringstråd 30