sårvård på betes häst

V

vickis-pajala

ja och så hände det som inte ska hända
min fina häst har fått ett sår på vä bakben inget stort men blödde gejält så jag har tvättat med jumet vatten och lagt på proteinslava för häst.
men nu undrar jag lite kring detta med sårvården och allt annat runtomkring så fram med knepen :confused:

Sv: sårvård på betes häst

brukar läggar på sprayplåster som finns på lantmanna. Så inte flugorna kommer åt att sätta sig i såret. :)

brukar läggar på sprayplåster som finns på lantmanna. Så inte flugorna kommer åt att sätta sig i såret. :)

finns inte det oxå på apoteket åt oss tvåbenta :confused:
måste vara ganska torrt när man sprejar på det och rent eller hur:confused:

Jag smörjer också på proteinsalva (riktigt bra är den), sen sprayar jag med en aloevera baserad vätska för att det inte ska svullna upp. Även skapet på min häst brukar få sig en dusch, eftersom han blir mycket svullen där av alla insekter.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 456
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V