Sårspray?

Royal_724

Trådstartare
Kan man spruta på sårspray på såren där flugorna har vart/är?
Tror ni det hjälper nåt, kanske håller flugorna borta lite?
Nån som vet?
 
Sv: Sårspray?

Lite hjälper det, men de :devil: -arna äter plasten oxå.

Man måste ha ett plåster som fäster på pälsen- inte lätt att hitta.

Förresten köpte självhäftande skumgummi på kliniken, som de använder efter stick i lederna.
 
Sv: Sårspray?

Jag har provat en massa med inget hjälper...sårspray är väl igentligen det sista jag vill lägga på...men hon är helt uppkäkad!!!
Men har fått tag på ett flugtäcke jag får låna av en kompis som jag kan lägga på henne när flugorna är som värst!
Hon är inte så förtjust i täcken igentligen, vill inte ha det på sommaren heller, men nu har jag inget val när flugorna är så hemska!!
 
Sv: Sårspray?

Mina ser ut som rymdmonster- eksemtäcken.
Visst blir det varmare, men som igår var de utan o sprang sig då svettiga.:crazy:
 
Sv: Sårspray?

Jag hade nog varit försiktig med att lägga på något som täcker såret efter att flugorna varit där. Det är inte säkert att det är helt rent och täcker man det borde man kunna få de förfärligaste infektioner. Skumgummi som någon föreslog borde vara mycket bättre.
 
Sv: Sårspray?

jag rengör först såret och sprutar sedan på Lila sårspray...problemet är att jag inte fått in tekniken så jag har lika mkt lila sårspray på händerna som hästen har i såret :angel: funkar super och flygorna ger sig inte in i såret. Tvättar ALLTID såret innan jag lägger på nytt, med tanke på vart flugorna gärna håller till innan de rör om i sår :crazy:
 
Sv: Sårspray?

Men självklart måste man tvätt aordentligt INNAN sårsprayet, vi har haft flera sticksår i sommar och det är blåspray på funkar superbra mot flugor.
 
Sv: Sårspray?

Annars så kan man fråga vet om man kan prova med socatyl..Socatyl är en salva som man lägger utanpå såret som bildar en hård skorpa som gör att flugorna inte kommer åt såret..salvan har dessutom läkande egenskaper som gör att såret läker fortare..
 
Sv: Sårspray?

Flugorna här äter även den:crazy:
undrar om de blir muterade av det o blir än ettrigare.
 
Sv: Sårspray?

Jag använder också Socatyl. Det fungerar väldigt bra där flugorna ätit igenom huden, öppna sår. Receptbelagt. :banana:
 
Sv: Sårspray?

Hmmmm....ingen som kunde varna mig om att man inte får bort den lila färgen!!! :devil:

Nån som har bra knep!?
 
Sv: Sårspray?

Nedrans skit...har aldrig använt det innan nämligen så jag trodde typ att det mesta skulle gå bort med lite tvättmedel!!!! Men nähä...tur att jag inte ska nånstans!
 
Sv: Sårspray?

Ylva86 skrev:
Jag hade nog varit försiktig med att lägga på något som täcker såret efter att flugorna varit där. Det är inte säkert att det är helt rent och täcker man det borde man kunna få de förfärligaste infektioner. Skumgummi som någon föreslog borde vara mycket bättre.


man tvättar rent först. dessutom är sårspreyen desificerande i sig själv... ytliga sår är inga problem att spraya, funkar jättebra i mina regioner. Tar Plaster!
 
Sv: Sårspray?

hahaha, det går, jag fick bort mitt, använd en bra tvål bara. kanske inte går första gången men dagen efter att jag fått det på händerna så tvättade jag mig med två och nu är det iprincip borta ;)
 
Sv: Sårspray?

Det är nästan borta nu, har lite kvar på ovansidan...och under naglarna! *ler*
Men annars är det borta...
Har städat killens bil och torkade med såpvatten, hjälpte nog lite!
 

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: lundsbo
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Cactus
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 786
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 085
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp