Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst har dåligt med muskler från huvud till bål (även ryggen behöver tränas, men det har jag rett ut), och jag undrar hur man tränar upp dessa muskelgrupper.
Det är ju som med människor, saknas en grund muskel massa går det inte att punkt träna vissa muskelgrupper utan ditt mål blir en jämn muskling i största allmänhet.
pratar vi då överlinje hals - vilket även leder till rygg, länd och rumpa, så är skritt turer i avslappnad form på lång tygel i KUPERAD terräng utmärkt. det ska inte vara så kuperat att hästen blir spänd - dvs du ska inte skritta runt på ett kalhygge där hästen trasslar in sig i ris och stubbar - då blir det ingen avslappning. men kuperat i det att jag menar backar, upp, ner, och gärna stigar där hästen kan få kliva över rötter, trädstammar och runt stenar här och där, inte plana sandade vägar bara.
Tömkörning. Underbart och oslagbart redskap. Dressyrpass där hästen kan komma till ro och enbart balansera sig själv - utan ryttare - vilket ofta blir mycket mer effektiv träning som grund träning.
även kavaletti arbete både uppsuttet och tömkört, är toppenbra....
du har möjligtvis inte några bilder på hästen?
OK ska prova...
http://i52.photobucket.com/albums/g3/zippan/natt.jpg
Tack för svar!
En tränare sa i förrgår att, ung som du menar, att det handlar om att bygga hela hästen. Skritturer ute i moder natur.
Hon har stått hela sommaren, och det är först senaste veckan som har tyckt att jag kan börja rida mer ordentligt. Under sommaren har det blivit promenader, joggingturer, longering o tömkörning, men jag tycker hon har svårt både att lägga på sig, och att muskla sig.
Är ändå på rätt väg, och det är en skön dam!![]()