sära på mamma och bebis

nightcrawler

Trådstartare
är det helt åt **** att sära på sto och föl under natten när fölet bara är 4 mån? anledningen är att mamman är en riktig huggorm mot dom hästarna som står brevid. hon sparkar och hugger mot dom och hinner inte bebis undan så åker hon på huggen. mamman blir bara värre och värre och jag är rädd att den lilla blir skadad. det är inga problen ute, utan det är bara inne. har tyvärr ingen möjlighet att byta box utan jag får isåfall ställa mamman i det andra stallet på gården och så får dom gå i hop i hagen (fast fölet går mest med dom andra i hagen och mamma för sig själv).

Sv: sära på mamma och bebis

Täck väggarna/gallren så att stoet inte ser de andra. Antagligen vaktar hon bebis/boxen.

Sv: sära på mamma och bebis

det gick jättebra :laugh:
mamma är lugn nu. få se bara om min lilla ligist till fölunge låter det sitta uppe.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 785
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka