P

ppauline

Pållen har trampat sig i ena bakbenet med brodden, några centimeter över hoven. Bara kotan är en anning svullen, han haltar inte. Funderar nu på om man ska tvätta med jodopax varje dag? Torkad lera sätter sig direkt på såret. Såret är knappt 1,5cm långt och inte så farligt djupt. Vad tycker ni som har erfarenhet?

Sv: Sår

kanske itne ska säga att jag har "erfarenhet" men jag skulle göra rent såret varje dag så att det inte inflammerade sig. Kanske t.o.m sätta lite bandage för att riskera att inget smuts kommer in i det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min lilla pålle kom in med det här såret ikväll. Sitter högt upp på insidan av bakbenet, och hon var inte jättepigg på att låta oss...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Myzan87
·
Hästvård Detta blir första vintern med min häst. Kom överens med hovis att bara sätta traktbrodd vid senaste skoningen (var halt ute just då)...
Svar
12
· Visningar
1 341
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit