MinIan

Trådstartare
ja.. så händer det med valpar.. kan inte låta bli å göra saker som kan vara farligt..
min killes valp fick et sår idag ett stort sår.. :crazy:
hon skulle trycka sig ut ur hundgården.. och min kille hade inte tryckt igen dörren riktigt och valpen tröck sig igenom och så var det en spik på sidan om dörren som fastnade i hennes ben.. och då kan ni ju tänka er hur det kan se ut...

så nu sitter jag å väntar på att vertinären ska ringa.. och just idag hade hon en katastrofdag, överbokad ¨så det skulle räcka i en vecka... det är ju inge kul när man måste vänta.. eftersom att hon måste troligen sys.. och man vill ju inte att det ska dröja för länge..

en sak undrar jag när de gäller sår.. ska man verkligen smeta på en massa sprit liknande saker i såren? för min pappa tjatar, använd spriten (kommer inte ihåg vad det heter så därför kallar jag det bara sprit..) för å hålla det fuktigt.. men vad jag har fått lära mig så ska man inte smeta på vad som hellst och hur mycke som hellst.. utan man ska istället lägga den lösa huden över det öppna såret och sedan täcka över det.. och hålla det fuktigt på så vis..
och det sa ju vetrinären också.. men det är det här med spriten.. ska man verkligen använda det?:confused:
 
Sv: sår

inte sprit! men gärna steril koksaltlösning. har ni inte det hemma så vänta tills vet ringer tillbaka.

såg nu att inlägget inte var helt nytt. vad sa vet?
 
Sv: sår

ja.. vi fick ju sy såret med 7 stygn.. och så fick hon en trevlig liten krage ^^
hon var så ledsen i natt för hon tyckte inte kragen var nå kul =P
 
Sv: sår

d skulle ha sett zita inatt.. satt i ett hörn och tyckte synd om sig själv =P men hon börjar vänja sig vid kragen ^^
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 069
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 252
Senast: mmbot
·
Relationer Jag måste prata med någon. Får ingen ordning alls på tankarna nu. Varning för långt och osammanhängande! Jag och min kille flyttade...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 561
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp