Sår vid ögat?

N

nin1

Hej allihop.
Min snart fyraåriga katthane har ett mystiskt sår under sitt vänstra öga. De dök upp för några dar sen och har inte försvunnit. Han är innekatt så han kan inte ha varit i ett slagsmål. Vet nån vad de kan bero på?
Han har kanske råkat riva till sig själv, men hönsmammig som jag är så undrar jag lite ändå. ;p

Sv: Sår vid ögat?

De är rätt litet, blodfärgat, och så ser han lite skinnflådd ut runt omkring de.

Liknande sår i ansiktet kan vara förknippade med foderallergi. Jag skulle nog tagit honom till en kattkunnig veterinär.

De har jag inte ens tänkt på, tack för svaret. Blir de värre så kontaktar jag nog en veterinär.

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, har en katt som heter Charles, han blir 2 år detta år, när man tog in han så var hans hälsa på top. Dock så fick han ett hornhinne...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: MissFideli
·
Katthälsa För tre dagar sedan var jag in till veterinären med min äldsta katt (15 år) för att hans vänstra öga hade runnit ett par dagar och pang...
2
Svar
22
· Visningar
20 636
Senast: Altaria
·
Övr. Katt Min ena grabb är kladdig i ögat. Vitt kladd i lite slemkonsistens. Ögat ser inte irriterat ut i övrigt, inte rött och han "använder" det...
Svar
3
· Visningar
9 062
Senast: canon_eos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur