Jag har fått tagit över en av stallets råttjägare för att han hade ett sår på höften som blödde o hade sig. När han kom hem till mig kom det sårvätska från det men inte så mycket. Tvättade det ibland med vatten och lactacyd. Sen slutade det vätska sig och det verkade som att det började läka, men antar att han kliade på det för det gick upp igen. Då satte jag på honom en såndär tratt på huvet för att han inte skulle kunna slicka på såret. Dagen efter såg såret ännu värre ut, det hade börjat rinna gult var ur det, så igår gjorde jag rent det med jodopax och ska göra det varje dag.
Dock har såret börjat lukta nåt så fruktansvärt äckligt. Är det nån som vet om det är farligt? Bör jag ta honom till veterinären? Tänkte att han kanske har en infektion som han måste äta pencillin mot? Kan han dö annars?
Dock har såret börjat lukta nåt så fruktansvärt äckligt. Är det nån som vet om det är farligt? Bör jag ta honom till veterinären? Tänkte att han kanske har en infektion som han måste äta pencillin mot? Kan han dö annars?