Sår på mulen

A

annakarolina

Min islänning har fått något konstigt på mulen, först upptäckte jag att han hade ett litet runt sår på underläppen. Det såg ut som en hårsäck blivit inflammerad och sedan en sårskorpa ramlat av, nu har han fått två, tre ytterligare.
De små såren läker ganska fort, men misstänker nu att det kan vara något virus eller så.
Han fick också en stor knöl på mulen, jag trodde helt säkert han blivit stucken av en insekt, men nu efter två veckor när knölen börjat försvinna upptäckte jag att en ny är på gång
Ingen av de andra hästarna har några symptom
Någon som sett något liknande?

Sv: Sår på mulen

Jag känner igen det där. Min häst har exakt samma "problem", men ingen av de andra hästarna har något liknande..
Har ingen aning om vad det kan vara:confused:
Som sagt småsåren läker ju ganska fort om man håller dem rena och så, men knölen på mulen - den är kvar, och pållan har ett stort sår på den också. Idag gick det upp p.g.a att hon "gnor" mulen i marken.
Kom för att hälsa på henne och såg att nästan hela mulen blödde:eek::cry: Men det var bara såret som hade gått upp. Sprang så fort jag kunde och hämtade varmvatten att skölja med och sedan satte jag på antiseptisk salva, men det slutade med att jag fick det mesta på mig själv, hon tyckte nog att jag också skulle ha lite salva jag också:rofl: hursomhelst så är jag hemskt orolig, hon har haft en knöl på mulen en gång tidigare, vad kan det vara för något?

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Cactus
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 898
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka