Sår på huvudet

CallMeAce

Trådstartare
Det får min häst hela tiden för hon slår i sig överallt. Är det vanligt med hästar som slår upp småsår på sig själva jämt o ständigt utan att de ser dåligt?
Jag tror inte hon ser dåligt men hon är väldigt brötig med huvudet och inte så känslig...

Sv: Sår på huvudet

Men är du säker på att det är som hästen slår sig? I förra stallet hade min häst jämt småsår överallt i huvudet och jag fattade inte varför :confused:

Men sen såg jag en dag att han stod och små-bråkade med en annan häst över eltråden. De nafsade varandra i huvudet och retade varandra. De höll tydligen ofta på så enligt vad de andra i stallet sa :)

Sv: Sår på huvudet

Ja, jag är ganska säker på att hon gör det själv. Hon har dock sår över hela rumpan för vi har en stark ledarvalack i hagen och jag tror min häst är ganska respektlös mot honom tex.
Men hon kan få såren efter en natt i boxen eller när vi åker transport. Hon är liksom så okänslig med sitt huvud. Det känns inte bra för det känns som att det tar i något öga någon dag :(

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
785
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka