Sänker WRAS sig själva??

R

roper

Nu har Wras även rusat iförväg och bestämmt att SM ska inte heta SM i år pga att det kanske, eventuellt, i bästafall blir ett gemensamt med rasföreningarna nästa år. (Mkt bra idé!!) Samtidigt har de kört igenom ett Grönt Kort på ett sätt som borde få hela styrelsen att avgå. Med tanke på detta väcks då frågan varför ska årets kotävlingar arrangeras som WRAS tävlingar?? Inte kan det vara för att man ska kunna kvala in till årets SM??? I mina ögon har WRAS styrelse skjutit sig själva i foten.
Finns det något som hindrar arrangörerna av tävlingar med kogrenar att köra dessa som icke WRAS tävling??

/Roper

Vad jag har förstått så avgick WRAS sekreterare i protest mot hanteringen av frågorna runt det gröna kortet, det säger väl en hel del om arbetet i den styrelsen. Att SM inte heter SM i år tycker jag är helt OK, rasförbunden har tagit bort SM-beteckningen på sina tävlingar i år också för att invänta " stor SM " nästa år. Sedan kan det väl ifrågasättas att årets "SM" arrangeras på en arena som Hjo, med tanke på hur den sett ut de senaste åren är det väl att betrakta som ett stort skämt och en förolämpning mot ryttarna att lägga ett "Riksmästerskap" där.
Ninni

om du går in och kollar på hjoko.com så kan du se att det är under så kallat omyggnad på gården...t.ex. så ska det bli en helt ny framridnings bana.... kan inte det vara värt att gå in och kolla på den sidan innan du klagar på att "SM:et" ska gå där uppe..... hjoko är en av dom roligast tävlingarna på hela året....det är den tävlingen man ser framimot.... så snälla innan du börjar klaga kolla runt lite först..... :mad:

Det där med att SM inte ska heta längre, utan Championat, tycker jag är utmäärkt idé.
Eftersom det inom westernridning finns en massa olika raser, med egna föreningar, som anordnar egna SM, så har ju SM tyvärr inte så hög status längre.
typ:
"Jag vann SM i trail..!"
"Jag med! Fast på arab-sm."
"Jag vann blahablabhala SQHA'S SM"

2005 ska de (enligt vad jag ha hört) slå ihop alla SM, så att det blir ett enda jättestort..! :) :bow:

Jag vet vad som skall göras på Abrahamstorp när det gäller banorna och det är ju bra. Men fortfarande tycker jag inte att det är en anläggning för tävlingar med SM status, usla sanitära förhållanden,dåliga uppstallningsmöjligheter inga möjligheter att få skydd mot regn (om man inte räknar "serveringen" med sitt pittoreskt läckande tak förståss), dålig camping m.m. Listan kan göras hur lång som helst! Visst är Hjoko kul, ingen tvekan om det, men här talar vi om SM status och då platsar inte anläggningen på långa vägar. Om man sedan tänker på att det faktiskt fanns en ansökan från WSG som skulle ha kört på Grevagården (som faktiskt är en av de bästa anläggningarna i landet) så verkar WRAS handlande ännu mer förvirrat.
Ninni

Hej..... Vad det gäller anläggningen som silca sa så är håller vi på med att fixa banorna.... En helt ny framridningsbana på 30*50m och så skall vi göra iordning de redan befintliga banorna som finns.... OK vi har ingen manege vi har heller inte så fina stall som greva gården har!!!! Och vad det gäller WSG ansökan om Sm (riksmästerskapen som det skall heta iår) så hade dom ansökt om det efter ansöknings tiden gått ut och HJWR redan var tilldelade Sm:et!!!!! Visst jag kan hålla med om att greva är en kanon anläggning.... Men den är dyr och dessutom får du som max in 500 besökare så var skall du få pengarna ifrån att få det att gå ihop då???? :confused:

Att vår anläggning är så PITTORESK som du säger är tydligen inget problem för Paint föreningen som skall ha sitt SM ihop med vårat på vår Skitiga anläggning!!!!!!!

Vad det gäller de sanitära förhållandena så vet vi om att det var under all kritik förra året och jobbar på det sen ett par månader tillbaka att försöka att få det bättre till årets Hjoko och Riksmästerskap!!!!!!

Jag tycker att Hjo är bra ställe att ha SM på, men när jag var där i somras var det väldigt stökigt.
Det låg bildäck och annat bröte överallt liksom. :crazy:

Jag vet att förra sommaren såg det för JÄVLIGT ut hät på gården under all kritik!!!!!! Men i år har vi börjat jobba med anläggningen redan i höstas..... Och hoppas på att iår skall den vara mycket bättre överlag!!!! Att det står maskiner o anat runt lagården kommer vi nog inte kunna göra så jätte mycket åt men runt resten av gården skall det vara bättre!!!! Och har ni syn punkter så säg till..... På så vis kan vi ju bara göra det bättre!!!!

/Anna

Om jag förstått det hela rätt så var WRAS styrelse inte alls helt eniga i beslutet om vem som skall ordna Championatet-04.

Men som sagts nu blir det på Hjo och det är bara önska dem lycka till! Hoppas vädergudarna är med oss........

Att Hjo blivit en sådan populär tävling tror jag beror på att de är nästan den enda tävling
med kosseklasser och de flesta som rider dessa klasser är riktiga partyanimals.
När folk pratar om hur mycket de längtar till Hjoko så verkar alla just prata om
kvällarna och allt partande.

För mig som var där i "väntans tider" och i ett väldigt nyktert tillstånd hade nog
inte lika kul förutom när man bara sitter och studerar alla orginalare.

Vart kom alla dessa ifrån med sina tillknycklande cowboyhattar och boots ovanför jeansen?
Inte vet jag men tävlade gjorde dom inte iallafall. Men en sak som är säker, skitkul hade de verkligen.......

-Jessica- :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka