Linn-Nora

Trådstartare
Vår bebis, snart ett år, ville inte sova i spjälsäng, så vi har en madrass på golvet. Den är liksom inkilad mellan vår säng och väggen vid fönstret. Där finns dock elementet som vi nu behöver börja använda.

På andra sidan vår säng finns det kontaktuttag och lite sånt som inte gör det helt lämpligt att ha madrassen där..
Så jag funderar på hur vi ska göra.
Har är rörlig och går och springer och klättrar. När kan man introducera en växasäng? Han rör sig mycket när han sover och vi behöver kunna ligga bredvid honom..
Eller ska jag testa madrassen på andra sidan och kanske en sovorm?

Vår bebis, snart ett år, ville inte sova i spjälsäng, så vi har en madrass på golvet. Den är liksom inkilad mellan vår säng och väggen vid fönstret. Där finns dock elementet som vi nu behöver börja använda.

På andra sidan vår säng finns det kontaktuttag och lite sånt som inte gör det helt lämpligt att ha madrassen där..
Så jag funderar på hur vi ska göra.
Har är rörlig och går och springer och klättrar. När kan man introducera en växasäng? Han rör sig mycket när han sover och vi behöver kunna ligga bredvid honom..
Eller ska jag testa madrassen på andra sidan och kanske en sovorm?

Bränns elementet eller är det bara att det inte bör ligga tyg emot det? Annars köp en barnsäng med kanter och ställ på samma plats där madrassen ligger nu? På så vis kan han inte trilla ur sängen om det inte är nere vid fotändan, och där kan man ju lägga en kudde under ifall det skulle hända.

Vår grabb rör sig hela nätterna och en sovorm hade inte hållit honom på plats. När han sov på madrass uppe i stugan hittade vi honom under skrivbordet.. Så det beror ju lite på hur mycket han rör sig.

Våra barn är fyra år men vi har fortfarande en filt hoprullad under madrassen för att de trillar ur under natten annars 😅. Annars är väl en säng med en sån där bräda som skydd bra? Om det får plats intill er säng.

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: Hund!
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 227
Senast: SiZo
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 705
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 798
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄