• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Björn
  • Startdatum Startdatum
B

Björn

Någon som känner till denna hingst e.Sandro Hit ue. Donnerhall. dressyr 151,03, 10 punkter mellan 9,0 och 10,0: trav 9,0, galopp 10,0, skritt 9,5 och ridbarhet 9,5.

Sv: San Remo

Kopierat o h klistart om Hingstens stolinje i rakt nestigande led från Gestut Hamperhofs hemsida:

- " Donja Anjana is the mother of San Remo by Sandro Hit- Donnerhall, licensed '03 in Vechta and in possession of the important stallion station Pape. In his 30-days-test in the spring '04 in Munster/Handorf he got best scores (dressageindex 8,6). Now in August he ended his 70-days-test with dressageindex of about 151 points, the third highest level a private stallion got ever. At whole he got 131 points, first class. The fullbrother to Donja Anjana is already Grand Prix successful too.

Out of this dam family are for example the licensed stallions Baryshnikow (Hann, S-dressage successful under Susan Draper), Donnerbube I, II, III (Westf), Düker (Celle, USA), Grandenstern (Celle), Grawende (Bay), Jet Run (USA), Londonbeat (Mecklbg), Margue (Hann, S-dressage successful under Hannes Baumgart), Welton (Old) und Wolkenzug (Marbach).

Besides this family brought such important dressage horses earlier like Mazepa/Josef Neckermann, Ma Griffe/Walter Gunther and Macao/Walter Hahn and now the actual Olympic mare "Wansuela Suerte" under Hubertus Schmidt, Gold in team and fifth solo and "Lesotho" (Ellen Schulten-Baumer).
"

Hoppas det är till någon nytta. Hingsten San Remo tycker jag också är spännande :p.

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

Björn skrev:
Någon som känner till denna hingst e.Sandro Hit ue. Donnerhall. dressyr 151,03, 10 punkter mellan 9,0 och 10,0: trav 9,0, galopp 10,0, skritt 9,5 och ridbarhet 9,5.

Första fölårgången ser mycket lovande ut enligt de rapporter jag har. Mycket bra typ, vackra huvuden och mycket bra bakbensaktivitet.

Det jag vet är att många får svårt att välja mellan San Remo och Sir Savoy. Båda lika i typ, efter Sandro Hit och står väldigt nära varann.

/C

Sir Savoy såldes till USA har jag för mig att jag läst någonstans. Finns han kvar på Fryst menar du ?

Hälsningar Helen

Har varit i Tyskland och tittat på två avelston, en e. Rubinstein och
en e. Weltmeyer. Säjaren rekommenderade San Remo, (har bara sett honom på bild). Vilken kombination är mest attraktivt på pappret ?

Jag skulle ju hellre rent generellt ha ett Rubinstein sto än ett Weltmeyer sto.

Det är bättre om du kan berätta vad som finns i flera led på stona. Då är det också lättare att se vilket sto jag skulle betäcka med vad.

Hälsningar Helen

Glöm inte mödernet ;)

Björn skrev:
Har varit i Tyskland och tittat på två avelston, en e. Rubinstein och
en e. Weltmeyer. Säjaren rekommenderade San Remo, (har bara sett honom på bild). Vilken kombination är mest attraktivt på pappret ?

Röstar också på Rubinstein-stoet, betydligt bättre ridbarhet generellt på R- jämfört med W-blod. Dessutom brukar det vara bättre typ på Rubinsteinhästarna än på Weltmeyerhästarna som tenderar att vara långa och lågställda.

GiG skrev:
Röstar också på Rubinstein-stoet, betydligt bättre ridbarhet generellt på R- jämfört med W-blod. Dessutom brukar det vara bättre typ på Rubinsteinhästarna än på Weltmeyerhästarna som tenderar att vara långa och lågställda.
...och fuxar ;)

Hälsningar Helen

Näe, det är samma amerikanske ägare till honom som till His Highness. Han står också hos Jens och kommer stå där!

Självklart så skulle hjag ha tänkt ett steg längre när jag sett nicket som svarade :D.

Ska tänka på det nästa gång...

Hälsningar Helen ;)

Det blev Rubinstein I stoet. Är nu dräktig på 18 dygnet med San Remo. Hon är undan Waltraud e. Wittelsbach - Wiesenbaum.

Gratulerar, ett mycket bra val tycker jag! Kombinationen San Remo-Rubinstein är också väldigt spännande och resultatet bör kunna bli riktigt bra under förutsättning att stoet är bra. Lycka till och glöm inte att rapportera när fölet kommit nästa år!

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 423
Avel Alltså OM man skulle få för sig att lägga en dressyrare på ett fullblod och man inte kan ha kvar fölet av nån anledning, går det att...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 803
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv