Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag nöjer mig med att konstatera att jag fått en övertygande IRL-förevisning varför man inte ska använda Messenger i appform, och därför har jag tagit beslutet att själv låta bli. Jag var inte ensam i den förevisningen att ta det beslutet.Var kan man läsa om det du skrev? Det låter så likt det som någon kallade konspirationsteori om facebook.
Vad gäller Google och Apple så var det inte issuen med mitt inlägg, utan det var just Messenger jag kommenterade. Att reda ut Google/Apple kanske skulle behöva en egen tråd?Trodde nog du hade bättre insikt i hur detta fungerar. Ska en vara rädd för något är det google och apple, snarare än behörigheter vissa appar behöver för att få tillgång till mikrofonen.
App app - nu handlar det oavsett vilken tjänst man använder om möjligheten att spela in samtal och omgivande ljud - appar eller tjänster där man har givit tillåtelse för appen eller tjänsten att ha tillgång till mikrofonen. Messenger är en skitapp, det håkller jag med om, jag vil helst inte använda den alls men av helt andra orsaker än dina.Jag nöjer mig med att konstatera att jag fått en övertygande IRL-förevisning varför man inte ska använda Messenger i appform, och därför har jag tagit beslutet att själv låta bli. Jag var inte ensam i den förevisningen att ta det beslutet.
Vad gäller Google och Apple så var det inte issuen med mitt inlägg, utan det var just Messenger jag kommenterade. Att reda ut Google/Apple kanske skulle behöva en egen tråd?
Jag nöjer mig med att konstatera att jag fått en övertygande IRL-förevisning varför man inte ska använda Messenger i appform, och därför har jag tagit beslutet att själv låta bli. Jag var inte ensam i den förevisningen att ta det beslutet.
Vad gäller Google och Apple så var det inte issuen med mitt inlägg, utan det var just Messenger jag kommenterade. Att reda ut Google/Apple kanske skulle behöva en egen tråd?
Ok, jag tror fortfarande att det är en konspirationsteori.
https://www.metro.se/artikel/fem-myter-om-facebooks-messenger-app-xr
Jag tror att du blir nöjd med det valetTack å mycket ska ni ha för alla svar!
Varken min pappa eller min bror har messenger, men det är väl inte omöjligt för dem att skaffa. Eller någon annan app, det verkade ju gå att videosamtala på flera olika sätt vad jag förstod. Jag är så oteknisk, men får väl bli bättre!
Det känns som om jag ska ha en S7a...![]()
Messenger använder inte jag på telefon, eftersom man måste godkänna att den får spela in det som sägs runt omkring telefonen även då appen är avstängd för att få installera den. Vilket den också gör, och skickar iväg valda delar till en gigantisk talanalysdatabas, som används för att ge dig en mycket precis reklam.
Det är väl inte så farligt, tänker du, fram till någon illasinnad hackar den databasen och gör dina inspelningar tillgängliga på Internet för grannar, kollegor, släkt och vänner och partners.
Messenger i Facebook i webläsare på en desktop är dock ofarligt ur ovanstående aspekt.
Av min ”radiohandlare” som jag litar skarpt på så tyckte han att en S8 var bästa köpet då (som jag fattade det) de tidigare modellerna kommer snart att få ”slut” på uppdateringar. 8an finns det garantier för att de uppdateras i alla fall 5 år till. Det är avgörande för mig att inte behöva byta ut luren vartannat år...
Så jag köpte en 8a och är supernöjd.
Ja, det är ju det där också. Suck. Jag vill ju köpa en telefon som jag kommer kunna ha ett tag, helst många år! 8an kostar ju mer, men är kanske värt det då. Åh, jag kommer aldrig kunna bestämma mig.
Förresten - tror ni det är lönt att vänta med att handla tills Black Friday..?
Finns det att köpa S7? Det kanske det gör nånstans förstås, men nu när jag skulle köpa telefon så tänkte jag att jag köper en S7, den är säkert billig, och jag kände flera som hade den och var nöjda. Men på alla vanliga ställen var den slut. Funderade ett tag till på flera modeller, och började till slut ringa in S8, men det slutade med att jag köpte en S9.![]()
Min har funkat ute i flera år.Jag har en iphone 6 och det jag kan säga är att om du vill kunna använda din telefon utomhus på andra årstider än sommaren, så ska du inte välja en iphone 6.![]()
Jadå, jag har span på en. Men ja, det är ju som du/ni säger... suck. Jag hade en 2a (!) fram tills i somras då den dog, så för mig hade ju en 7a känts väldigt modern! Men det är ju det där med uppdateringar... och priset... men som sagt det är kanske värt att lägga på lite mer o kunna ha den längre, att den inte är "halv-gammal" redan när jag köper den... suck. Men någonstans måste ju prisgränsen gå.
Jag är också väldigt väldigt nöjd med åttan. Jag valde mellan den och nian, men kände att nian har för mycket knussidussel som jag faktiskt inte behöver. Må vara att nian är snabbare, men har jag anledning att tycka åttan är långsam? Nä. (åttan är lika tunn som sjuan, men ngot mindre skärm, och därmed uppever jag att den ligger bättre i handen. Jag är superdupernöjd med åttan, jag behöver liksom inte mer än den. sjuans kamera var något långsammare, och åttan tar bilder bättre i mörker än sjuan.Jag har S8 och är sjukt nöjd![]()