Samshield hjälm - försäkring/reparering

Matilda_0000

Trådstartare
Hej! Jag är förälskad i Samshield hjälmen. Har varit det i typ 2 år typ, men har jobbat ihop lite pengar nu och ska nu åka och prova ut min kärlek ❤️
Jag undrar vad ni som har en samshield hjälp tycker om den, var den värd sitt pris?
Jag undrar även hur ni gör när ni ramlat av med hjälmen? Har hört att man kan lämna in den till samshield så byter dom ut de skadade delarna för ca 600kr. Har ni någon försäkring på eran? Jag har även hört att man kan lämna in hjälmen så bedömer dom om det är värt att köpa en ny eller reparera den så får man eventuellt köpa en ny för ett nedsatt pris?

Oj, coolt. Jag visste inte ens att man kunde lämna in vissa hjälmar på reperation. :eek:
Bra för miljön att de kan återanvändas om säkerheten blir densamma som om man köpt en ny. :up:

De går att reparera ganska mycket ja, men allt går inte att fixa naturligtvis och priset beror på skadan.
Kolla om din hemförsäkring täcker!
Nu vet jag inte vilken modell du tänkt köpa men är det inte en av värstingmodellerna tror jag knappast att det är värt med separat försäkring.
Jag kommer köpa en svart shadowmatt flower swarovski när det är dags för mig att byta (dock inte innan den nya standarden är satt) :)

De går att reparera ganska mycket ja, men allt går inte att fixa naturligtvis och priset beror på skadan.
Kolla om din hemförsäkring täcker!
Nu vet jag inte vilken modell du tänkt köpa men är det inte en av värstingmodellerna tror jag knappast att det är värt med separat försäkring.
Jag kommer köpa en svart shadowmatt flower swarovski när det är dags för mig att byta (dock inte innan den nya standarden är satt) :)
Hade tänkt att köpa den billigaste, shadowmatt. Älskar den flower modellen, men den är lite för dyr för mig :love: Får kolla upp det där med försäkringen :up:

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 453
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 844
Hästhantering Hej! Jag behöver verkligen hjälp😣 Fick hem en ny häst här för några dagar sedan dom skulle vara guda snäll och trygg, tanken var att han...
Svar
8
· Visningar
1 870
Senast: Happimess
·
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: Cambiaso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka