sammandragningarna BENGT!

B

Blixtra

J*vlar vilka starka sammandragningar jag har haft i tre dygn nu *AJ*!! Hade inte det så här när jag var gravid med min nu 1½åriga son. Har vaknat på nätterna av att det gör ont, och känns som mensvärk, men utan tryck neråt (som man får vid förlossningsvärkar).

Men alltså jag får sammandragningar konstant, dte går en liten tid sedan är dte dags igen. Jag har gjort 37 hela veckor på tisdag, så det ä rinte länge kvar. Men vad tror ni ska jag ha det så här i resterande tre veckor? Sonen är född i v40+3, men det är tätt, bara 1½å mellan förlossningarna.
 
Sv: sammandragningarna BENGT!

Nu har jag legat i badet en stund, då gick det över så det är nog inga riktiga födslovärkar och det känns faktiskt inte så. Men jag hade inte denna typen av förvärkar med sonen, men kan inte känna att dte känns som riktiga värkar heller, sammandragningarna börjar liksom vart som helst runt livmodern och magen blir stenhård, medans värkarna med gick uppifrån och neråt, svårt att förklara.
 
Sv: sammandragningarna BENGT!

Om sammandragningarna ger med sig ifall du lägger dig och vilar ett tag så är det nog ingen fara.
Jag var själv inne och blev stoppad några gånger då jag hade förvärkar (2 minuters mellanrum :eek: ) med min trea. De gav då inte med sig förrän jag fick Bricanyl.
 
Sv: sammandragningarna BENGT!

Jag hade sammandragningar i över 2 månader innan vår lille son ville komma ut :crazy:, och de tilltog och blev allt jobbigare ju närmre beräknat datum vi kom. Det är verkligen skit jobbigt, inte lätt att sova/vila Min kompis hade likadant och båda barnen kom någon vecka för tidigt
Mvh. Matten
 
Sv: sammandragningarna BENGT!

Jag hade sammandragningar i över 2 månader innan vår lille son ville komma ut :crazy:, och de tilltog och blev allt jobbigare ju närmre beräknat datum vi kom. Det är verkligen skit jobbigt, inte lätt att sova/vila Min kompis hade likadant och båda barnen kom någon vecka för tidigt
Mvh. Matten

Ja, jag tror också att denna kommer före BF, det måste bara bli så med dessa sammandragningar, uf!
 
Sv: sammandragningarna BENGT!

Hu det låter jobbigt. Jag får sammandragningar mycket när jag suttit en stund och sedan reser mig upp, typ, men inte helt utan förvarning och inte hela tiden. När jag fortfarande jobbade kunde jag få sammandragningar varje gång jag reste mig upp efter att ha satt på en ko en mjölkmaskin, dvs ca 40 ggr på 1,5 timme.
Det gick över när jag blev sjukskriven. Försök att ta det så lugnt som möjligt, hur svårt det än är, och lycka till!!!
 
Sv: sammandragningarna BENGT!

Allt blir värre för varje barn, förvärkar och eftervärkar...tycker du detta är jobbigt kommer du hata eftervärkarna! Be om varm riskudde för det hjälper samt alvedon! Nu är du "pigg" efter en förlossning är du lite trött iallafall och öm och så dessa j***la eftervärkar när man bara vill pusta ut.

Försök vila, snälla! Låt smulorna hopas, röj inte undan, bara en gång per dag när sonen somnat osv. Vila, du har 2 barn snart så jag lovar du behöver det. Sov middag oxå. Tro mig. Hänvisa till mig om ngn klagar på ditt skitiga hem. Sitt och lek med din son eller varför inte ligg och lek:D och glo på tv:angel:

Och blir det för jobbigt, kom hem till mig på fika och låt sonen leka av sig =)Gabrijel är ju 19 mån nu och Domnic 4 år och 4 mån.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp