Samlar ni?

Sv: Samlar ni?

Den i lådan har jag fått av stollan här på buke, en av mina bästa vänner. Den är nog favorit tror jag, därför har jag inte ens öppnat den! Varje bil jag köper brukar jag snurra på hjulen medan jag tänker:o:o men inte den eftersom jag inte visste om jag skulle öppna eller inte, dne är liten s jag är rädd att den skulle råka försvinna för mig.

Ah, mint-in-box, så samlar ett proffs;)
 
Sv: Samlar ni?

Samlar på böcker, lite blandat och inte så intensivt, men äldre hästlitteratur, kokböcker bl.a. och böcker jag läste som barn, tex Maria Lang bara för att det är sommarnostalgi för mig. Har en frimärkssamling kvar, pappa jobbade som säkerhetschef på posten när jag var yngre, så han hittade lite roliga saker, bl.a. från stockholmsutställningen och när han besökte andra länder i tjänsten fick han ofta frimärken i snygga pärmar. Men jag kan inte påstå att jag samlar längre, men kan inte tänka mig att göra mig av med det jag har.

När jag slutar plugga blir det lite mer leta böcker, har ju plats för en bokhylla till ;)
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlar på anika damsadlar ( har 5 st om det nu räknas som en samling ...), på Thelwells plastponnies med ryttar från 70-talet ( fanns bara 4 varianter så den samlingen är komplett) samt på antika vykort med damer i damsadel ( har ca 200 st och den samligen kan växa betydligt ...)
Sen säger min man att jag samlar på skor .... men det håller jag inte med om:p

Oh, coolt! Vad har du för sadlar? Har en champion & Wilton från 10-talet som jag ridit en hel del i, men har ingen häst den ligger bra på nu, min vuxne häst har för rörlig rygg för att det ska fungera tyvärr, annars passar den.
Sparar alla bilder jag hittar på nätet, tycker det är skitkul! Och när jag är dement och sitter på hemmet och glömt vad jag heter kan jag nog fortfarande förklara hur man ska vara klädd för jakt och vem och när man ska ha hög hatt och hur hög kronan ska vara.....
 
Sv: Samlar ni?

Förlåt, nu gör jag bort mig på buke igen, men jag fattar inte? :o:o:o

Vet inte riktigt vad du menar men när man samlar så är det oftast mer värt om det är oupppackat i en låda (mint på engelska, dvs orört) och "in box" hoppas jag förklarar sig självt :)

/Karlsson som är uppväxt i en sabla antikaffär pga sin far som varit auktionist :p
 
Sv: Samlar ni?

Vet inte riktigt vad du menar men när man samlar så är det oftast mer värt om det är oupppackat i en låda (mint på engelska, dvs orört) och "in box" hoppas jag förklarar sig självt :)

/Karlsson som är uppväxt i en sabla antikaffär pga sin far som varit auktionist :p

Tack! :D Det var det där mintet som ställde till det för mig! :o

Jag är så kluven, packa upp bilen och snurra på hjulen ;) eller låta den var i lådan för säkerhets skull, den ligger ju där i av en anledning :o:o
 
Sv: Samlar ni?

Det som hos mig kommer närmast ett samlande är pepparkaksformar. De får dock ingen särskild plats i hemmet utan ligger bland mina bakgrejer.
Vet inte hur många jag har men det är rätt många och framförallt rätt ovanliga formar. Det är mycket roligare att äta krokodil, flygplan och känguru än hjärta, stjärna och bock.

En del formar syns här:
483597_10151188792028652_597303678_n.jpg


167460_10151188791968652_959611222_n.jpg
 
Sv: Samlar ni?

Klart man samlar på dem! Har x antal liggande hemma hos mamma och pappa, hade först bara en massa Min Häst-tidningar men sen sorterade jag ut bara dom serierna eftersom dom var bäst - såklart :D

Åh, nu blev jag sugen på att sortera ut dem och samla dem, men det kanske jag slipper nu när det ska komma ett album :angel:
Satt senast i veckan på toa (ehm...) och grinade över en av dina serier från senaste tidningen, TROTS ATT jag läst den förut!

(sorry för lite trådkap)
 
Sv: Samlar ni?

Vad roligt att du samlar på damsadlar!! :d

Vad har du för några? Märken? Tidsålder? Historier om dem? Bilder??!!

Rider du också i damsadel?

Jag såg att du bor i Skåne, vilket jag också gör ibland, var mer exakt bor du?:)

Jag samlar egentligen inte på damsadlar utan de mer förökar sig :D Nu har jag.... alldeles för många!! :o
 
Sv: Samlar ni?

Här är en till som samlar Lena-serier, klippa i tidningarna har jag inte riktigt haft hjärta till bara. :o

Svarta Björn är nog min all time fave, tätt följd av Där nordanvinden blåser, Hyperion och Silvers Saga.

Nä jag klarar inte heller att klippa. Är tacksam att jag har ett stort hus så jag kan samla vidare. Prenumerera ju fortfarande :) Tror det saknas max 15 nr för att samlingen ska vara komplett!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp