Samlar ni?

Sv: Samlar ni?

jag samlar på dessa

1017590_622191567798966_42249949_n.jpg

(hoppas bilden syns)

köper en för varje ställe jag åker på semester till. Jag gillar att ha minnen från mina resor utan att det tar upp plats i hyllan :)
 
Sv: Samlar ni?

Ja den var riktigt söt! Använder du kopparna också, eller ärdet så fint porslin att det aldrig blir ett tillräckligt högtidligt tillfälle?

Tanken är att de ska användas, men eftersom jag inte dricker kaffe och eftersom de är små har det inte blivit tillfälle riktigt än. Faten använder vi till kakfat/assietter/blomkruksfat emellanåt.

Jag har en idé om att servera dessert i dem på fester, de är nog perfekta för mousse och sånt :)
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlar på My Little Ponys av G1, dvs den första generationen (80 och tidigt 90tal.). Hästar, tillbehör, Hus, prylar med MLP motiv, böcker, filmer, tidningar osv - allt går hem hos mig.
Älskar mina rosafluffiga ponnyhästar! :love:
Har dem uppställda i mitt flickrum hemma hos min pappa, nå - de som får plats då!
Bilder är ju trevligt så slänger in några här: :D

Okej_sa_Ja_jag_samlar_vissel.jpg


17333_1371677650.jpg


97574_1371677119.jpg


75740_1371724558.jpg

Åh vilken härlig samling!:d
Lekte med mycket med MLP. Kul att se det rosa slottet igen. Allt mitt och syrrans blev kastat av mamma i samband med flytt, tragiskt..:arghh:
 
Sv: Samlar ni?

Tack! Jag älskar dem, sörjer lite att jag inte har plats att ställa upp alla husen dock, det mesta ligger nedpackat.. =(

Uuuh! Många sådan historier har jag fått höra, så tragiskt! =(
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlade på massor med saker tidigare. Nu har jag slutat med det och det är ganska skönt att inte ha en massa saker som man bara "samlade på".
 
Sv: Samlar ni?

Nu börjar det likna nå! Det var en fin samling! Har du funderat på varför du samlar? Att det blev de söta ponnierna tycker jag inte var konstigt:p
 
Sv: Samlar ni?

Tack!
Haha, mitt mitt fall är det nog rent och skärt habegär bara! xD Sådant som jag drömde om som liten men inte fick men nu kan köpa till mig själv. :d
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlar på bilar av modell mini cooper eller hundkoja som det, i alla fall förr, också kallades! Jag köper leksaksbilar, helst inte likadana men jag kan ibland köpa en likadan när jag känner något smygande behov av det :o

Jag har ramat in två bilder som jag har på väggen och hittade en tavla med mini på. Jag har köpt flera radiostyrda, men efter åren så har kontrollerna försvunnit så jag har bilarna kvar bara. Har en "jättestor" mini också som jag vårdar ömt!

Min äldsta son på 11 år gjorde en födelsedagspresent till mig i maj och han pratade sig varm och lycklig över den och han kunde inte ens stå stilla när jag öpnade den! Jag hittade en mini cooper under pappret, den var gjord i gips och vackert målad! Stor (bara som ett skal dock, men så häftig) så den står väl synlig i detta hemmet. Jag är så stolt över honom, så fint gjort och så fin gest!!:love:

Andra sonen gav mig sin ena födelsedagspresent, när han såg att han fått en mini av en kompis. Jag sa nej tack, men då sa han att den ändå ska stå i bokhyllan bland de andra och att det var MIN, därmed basta. :love:

Skulle det börja brinna här hemma så skulle jag efter jag räddat barn, djur och datorn faktiskt röja ihop alla mina bilar om jag hinner... :o
 
Sv: Samlar ni?

Tack! Jag älskar dem, sörjer lite att jag inte har plats att ställa upp alla husen dock, det mesta ligger nedpackat.. =(

Uuuh! Många sådan historier har jag fått höra, så tragiskt! =(

Ja det var tragiskt. Men mamma får höra det än idag lite då och då:cautious:
Hennes gamla Barbie och Ken sparades minsann. Den enda stackars potten som blev kvar är en liten lila häst med lång vit svans och man. Den låg inte bland de som slängdes.
Hmm måste se vart den är!
 
Sv: Samlar ni?

Jag har tydligen sparat på en massa gamla hästskor ( som KAN ha varit bra att ha ) märkte jag idag då jag gjorde storstädning i smedjan :D
 
Sv: Samlar ni?

Ah, man vet att det är en äkta samling när nåt som faktiskt går att använda inte får pillas på i onödan;)

Mitt ex samlade på Star Trek leksaker, och där är det mint-in-box som gäller!

Ja jag är lite pjåskig över mina böcker. Det började med några ärvda sen min pappa var liten om Tomtar och Troll och nån sångbok. Några av sångerna som finns där är inget för dagens samhälle och rent förskräckliga :nailbiting:. Men vissa är härliga. Sen växte intresset och fler har inkommit.
 
Sv: Samlar ni?

Häftig! Grannen har bara en som står upp, men inte en som hoppar!:D

kl

Jag tror jag omedvetet kanske samlar lite på glasflaskor med kork-kork. Konstigt ord.O_o Speciellt av den mindre modellen.
Har inte många men hittar jag en så köper jag oftast.
 
Sv: Samlar ni?

jag samlar på vinylskivor, nycklar, ugglor, grodor, kranier, och uppsala ekebys Negro-serie.

Och låter som en halvknasig tant inser jag nu :D
 
Sv: Samlar ni?

Jag samlar på konstglas. Älskar tjockt o tungt glas, gärna färgat men med genomskinlig botten, typ denna:

image_zps40e6e0a6.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp