Samla & frysa in sperma

Linda_A

Trådstartare
Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av? Jag har hittat en 2-3 ställen som man kan vända sig till i Sverige, men stämmer det att det inte finns något i Göteborg? Hade ju varit mycket smidigare, speciellt om man ska försöka låna med en löptik.
 
Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av? Jag har hittat en 2-3 ställen som man kan vända sig till i Sverige, men stämmer det att det inte finns något i Göteborg? Hade ju varit mycket smidigare, speciellt om man ska försöka låna med en löptik.
Det finns tyvärr inte många med spermabank.
Det du behöver tänka på är att det är väldigt dyrt. Först tappningen men sedan årskostnad och sedan kostnad igen för uttag och inseminering. Dessutom jourpåslag om inseminering sker på jourtid 💸
 
Det finns tyvärr inte många med spermabank.
Det du behöver tänka på är att det är väldigt dyrt. Först tappningen men sedan årskostnad och sedan kostnad igen för uttag och inseminering. Dessutom jourpåslag om inseminering sker på jourtid 💸

Ja, jag har kikat på vad de tar. Verkligen inte billigt, så har velat lite fram och tillbaka. Tycker dock att han kan vara värd att göra det på trots allt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
591
Senast: Angel
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
650
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 050
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp