Same shit different names? ;)

aiquen

Trådstartare
Vill börja med att säga att JA jag här läst FAQ:en, men känner mig ändå inte riktigt klok över det hela. :o

För ÄR det alltså så att klassisk dressyr, barockridning och akademisk ridkonst i praktiken är samma sak trots att de har olika namn? Eller finns det NÅGOT som skiljer dem åt?

Jag är, som ni märker, inte alls särskilt inne i det här men tycker det verkar såå intressant, så jag får väl börja med att sätta mig in i namnen så jag förstår lite vad det talas om... ;)

Sv: Same shit different names? ;)

Gränserna är mycket, mycket, MYCKET luddiga.

Ibland är det same shit, different name. Ibland är det same name, different shit.

Vad vi alla har gemensamt är att vi drömmer om att nå till no shit-stadiet! :idea:

svea skrev:

Ibland är det same shit, different name. Ibland är det same name, different shit.

Vad vi alla har gemensamt är att vi drömmer om att nå till no shit-stadiet! :idea:

:rofl: :bow: :bump:

svea skrev:

Begåvat!:) Jag tar av mig hatten :bow:

Av en slump häromdagen, hittade jag nog det allra första skriftliga uttalandet om att en person skall sträva efter att kontrollera sina sinnen och organ, lika skickligt som en hästvagns-charioteer gör med sina hästar

Det är alltså skrivet innan folk visste att man kunde rida på hästarna också.

The Laws of Manu, runt 1500 f.kr ... i nuvarande Indien. Jag tror inte fullt på dateringen dock, men det är iallafall innan de beridna dök upp. Titta på hur duktiga de är på lag-polo i Indien idag, så nog har det funkat där.

Så i 3500 år har man strävat nu att uppnå no shit :-)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
3 113
Senast: Myrten
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 979
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 367
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30