L

Leyla

Har blivit väldigt förtjust i Samba Hit och skulle kunna tänka mig att betäcka mitt sto nästa år med honom.
Men han är ju inte så liten och frågan är om jag vågar betäcka mitt sto som är 170-172 med honom eller?

Sv: Samba Hit

För det första bör du kolla med importören om de ska ta in sperma från honom nästa år, det sista jag hörde var att de inte skulle det. Du kanske vet att han tog brons på Bundeschampionat i helgen som var?
Hur stor är ditt sto och har hon haft andra avkommor? Hur stora har de blivit i så fall? Det är ju inte bara hingsten som avgör avkommans storlek som bekant. En jag känner har ett 162 cm-sto och avkomman e Samba Hit ser ut att bli normalstor, dvs runt 165 cm.

Sv: Samba Hit

Hon fick sitt första föl -03 och hon kommer ca bli 170 skulle jag tippa, hingsten hon är efter är 169.
Så jag har inget direkt att gå på av stoets enda avkomma ännu.
Synd om de inte ska ta in sperma på honom nästa år,får kolla upp det.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.