salvor/spray mot bromsar!?

mathildafan

Trådstartare
Vad är det bästa mot bromsar? Blir galen på dom snart! Har testat ultra shield, eget hemmagjort, ewps eller vad det hette nu i år men inget hjälper. vill gärna ha tips innan jag köper nytt. Tacksam för tips!

Sv: salvor/spray mot bromsar!?

Jag har flugtäcken på och i värsta fall exemtäcke på i hagen. Försöker lägga motion tidigt på morgonen eller sent på kvällen, eller hålla högt tempo men jag har haft blinningarna flygande bredvid i 1.40 tempo när jag kört snabbjobb med travarna så de är ju mariga att bli av med....

Sprayer har jag i princip gett upp med...

Finns nått som heter typ Bromsbroms, vet inte hur väl det fungerar dock. Jag är tämligen uppgiven med sprayer och övervägen eksemtäcken när det jag har hemma är slut.

Aloe vera och flug/eksemtäcke eller alternativt ha hästarna inne på dagarna och ute på nätterna.

Hej!

Ja sommaren är inte kul för hästarna....
Vi har flugtäcken på men det hjälper inte till 100%
Så nu provar jag Bromsbleck, kan tyvärr inte berätta än vad jag tycker om det
Vi har oxå provat ALLA sorter som finns på marknaden tror jag.
Fast vi har täcken på hästarna så tar vi in dom på dagarna och ut med dom på kvällarna när dom går här hemma, för vi har ingen skog eller skydd i hagen hemma.
I sommarhagen har vi skog mm men när det är som värst tar vi hem dom och slår gräs till dom här hemma.

Synd om hästar som står ute, utan skydd och skugga och får ingen hjälp mot alla bromsar mm....Jag vill inte vara häst i dom lägena............

Min unghäst är hemskt angripen och endast spray och smörj fungerar inte, utan jag köpte ett flugtäcke och det underlättade enormt, nu sprayar jag bara ultrashield under magen och smörjer ljumskarna med 4ess där täcket inte täcker. Han trivs bra och är dessutom svalare nu än han var naken.

Som någon nämnde tidigare, BromsBroms Näckens naturprodukter. Dessutom är det ett naturmedel, har nyss fått det rekommenderat som det bästa medel!

Jag har gett upp. Tar in hästarna på dagen och släpper ut dem på kvällarna i stället. Och ser till att de som går på bete har någonstans där det är mörkt och svalt där de kan stå under dagen.

Min ena får gå in, hon blir helt matt av värmen och bromsarna. Folk som inte känner henne tror hon är allvarligt sjuk om de får syn på henne efter en dag i solen.

Ja, vissa av hästarna är svårt plågade, andra verkar klara det bättre. De som har det svårt behöver nog vara inne dagtid ...

Vi hade kvar en gammal flaska av flusa så de använder jag nu. Har alltid fungerat fint, får fundera på en bra ersättare till nästa år då de inte går att få tag på längre.. Men vi har en ganska bra sommarhage. På dagen står de längst uppe i hagen under äppelträden och äter i skuggan, där blåser det för det mesta = håller undan mycket satyg till insekter. Sedan när de kyler på och bromsen försvinner så går de ner i hagen och äter där ist. Har inga täcken på mina, men de klarar sig bra.

Jag skulle testa att blanda ut med en vänlig olja, då sitter de kvar lite bättre med om det regnar :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 355
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 917
Senast: Lavinia
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 360
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka