astronaut

Trådstartare
Syrran har en hund som slickar på folks händer (men vi säger alltid nej), på täcken, på soffor. Och är det för att han vill ha salt? Är inte sådär jättebra på hundar så jag vet ej varför han gör det.

Hunden i fråga äter Coops hundmat (syrran har provat på andra varianter men han dissar hon totalt, Coops är det enda han äter)
Han kan inte äta burkmat då han blir dålig i magen.

Eller varför slickar han på soffan o täcken hela tiden? :crazy:

Sv: Salt?

Har en Bearded collie tik här hemma. Hon slickar allt och alla. Vad vi kommit fram till är att det är en vänskaplig visning av att "jag ska inte ta över, jag är dig underlägsen" Det p.g.a att hon bott ihop med en tik som tryckt ner henne till botten.

Men i ditt problem vet jag tyvärr inte. Kan kanske vara något liknande?

Farin kan slicka både när han vill visa att han älskar oss och även om vi har sagt till på skarpen så kommer han fram och lixom nästan ber om ursäkt och vill att vi ska glömma allt..,Så sööt

Min hund slickar också på allt.. Ligger han och tvättar sig så helt plötsligt tvättar han lite på täcket, lite på soffan, lite på mitt ben (även om jag har byxor på mig) sen tvättar han sig själv igen, sen sin leksak. Jag tror det är en trivselgrej han har för sig.

Liknande trådar

Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 330
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
24 937
Senast: SiZo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 854
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar