Flummflicka
Trådstartare
I alla år jag hållt på med hästar har de haft saltsten, dån jag hört att hästarna känne själva om de behöver salt.Min häst har aldrig slickat särsklit mycket på sin saltsten. När jag flyttade honom fanns inga saltstenar i de stallet för ägaren gav salt i maten, då han anser att hästarna måste få i sig ordentligt med salt och inte får de genom saltsten. Ska tillägga att min häst inte gillar det och äter inte upp sin mat som han ALLTID annars gör.
Idag när jag pratade med vet. frågade jag om det här med salt och hon sa att man BARA ska ge salt i maten till mycket hårt arbetande hästar som svettas mycket. Annars ska de ha saltsten för det är inte bra att de får i sig för mycket salt, och särsklit som han inte gillar maten nu så tycte hon jag skulle ta bort saltet.
Vad har ni för åsikter om det här med salt?
Hur gör ni?
Är lite smått förvirrad men hade iafla tänkt bort saltet eftersom han inte gillar sin mat.:smirk:
Idag när jag pratade med vet. frågade jag om det här med salt och hon sa att man BARA ska ge salt i maten till mycket hårt arbetande hästar som svettas mycket. Annars ska de ha saltsten för det är inte bra att de får i sig för mycket salt, och särsklit som han inte gillar maten nu så tycte hon jag skulle ta bort saltet.
Vad har ni för åsikter om det här med salt?
Hur gör ni?
Är lite smått förvirrad men hade iafla tänkt bort saltet eftersom han inte gillar sin mat.:smirk: