gulan

Trådstartare
Går det lika bra att ge valigt koksalt till högpresterande tävlingshästar eller ska man ge dom dyra elektrolyterna?
Jag hör olika hela tiden och blir tveksam. Lyssande på en duktig försäljare och hans utlägg om varför vanligt salt inte är bra för njurar etc. Och köpte ett dyrt salt för 1140 spänn för 3 kg.....
hälsningar gulan fd.gulla
 
Inte bra för njurarna? Vanligt salt består av natrium och klorid. Kolla på innehållsförteckningen på dina dyra elektrolyter...
 
Huvudförlusterna vid svettning är natrium , kalium o klorid. Kalium finns i överskott i fodret medans det är ont om natrium o klorid. Att köpa dyra elektrolyter är att kasta pengarna i sjön.
PL
 
Både natrium och kalium är "jobbigt" för njurarna att ta hand om, OM det ges i för höga doser. Men det borde gälla både ditt dyra salt och vanligt koksalt. Du kan väl kolla innehållsförteckningen på ditt dyra salt, och upplysa om oss vad det innehåller?!? NYFIKEN!!!
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 932
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp