Salt i maten?

O

OthiliaH

Hej =) Min häst står nu ute dygnet runt men jag funderar på om jag ska ge hon salt i hennes mat ? saltstenen dom har i hagen blir bara förstörd och ser inte alls fräsch ut:/ Hur gör ni får era lite salt i maten?

Sv: Salt i maten?

Vi har en 5kilos saltsten i hagen, allra helst placerad i närheten av vattenhinken. Den blir varken förstörd eller ofräsch. Eller ja, den kan va lite grön men det skadar ju inte. Kanske värt att undersöka om det finns ett mer passande ställe att ha saltstenen på?

Sen får min lite extra salt i sitt kraftfoder 2ggr/dag.

Vi har en stolpe med ett litet saltstenshus i hagen. Treväggar och tak, nog stort för hästarna att komma åt saltstenen men inte så de kommer inte mkt vatten :)

Hahah, inte mögel utan av gräset. Vissa dagar är de gröna runt "läpparna" och då färgar det av sig på saltstenen. Hade det varit mögel hade jag ju slängt den fort som tusan.

Förstörd? Hur då? :)

Sen om den verkligen skulle bli ofräsch så kan man ju ta en diskborste och en skvätt vatten och skrubba den lite :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: matson
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka