Salsa - nytt muslifoder?

P

pemma

Hej!
Såg idag när jag var på granngården foder av märket SALSA. Fanns i tre utföranden Stallmix, Basmix och Hotmix.
Är det någon som har erfarenhet av detta foder, samtliga tre varianter är i musliform.
Kan inte hitta någon info på internet :(
 
Sv: Salsa - nytt muslifoder?

Hej!

Nu har det gått ett tag sedan jag startade denna tråden! :bump:

Kanske är det någon som har några erfarenhetr av Salsa-fodret nu?? Själv har jag inte vågat byta ännu... :smirk:
 
Sv: Salsa - nytt muslifoder?

Jag använder den havrefria varianten tillsammans med krafft groov och är helt nöjd.
// Linda
 
Sv: Salsa - nytt muslifoder?

Hej!

Måste man komplettera fodret med något, ex kraft? Eller kan det räcka med salsa+hö+mineraler? Givetvis beror det på ditt hö mm, men generellt.

Har fått näringsvärdena till SALSA-fodret, men har glömt hur de var??! :smirk:

Det måste väl vara fler som använder detta foder???
 
Sv: Salsa - nytt muslifoder?

Salsa är ett färdigfoder som du kan använda som enda foder om det passar.
Jag har använt groov i många år och tänker inte sluta med det. Även år då proteinhalten i höet varit högt.
Ville bara prova om min häst kan äta något annat (dynamitpaket).
Tyvärr har jag inga värden på övriga varianter.
// Linda
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 169
Senast: LaMagia
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 270
Senast: Bobloblaw
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 139
Senast: Sirap
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 378
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp