Sällskapsponny?

Sv: Sällskapsponny?

Det är många här i trakten som har det, oftast shetlandsponnyer eller minishettisar. Vet inte vad de gör med dem, bara att de oftast struttar omkring i hagen eller körs med.

Min kompis har en minishettis som går som sällskap till hennes storhäst. Hon har kört in henne och funderar även på att rida in henne med hjälp av grannpojken som visat stort intresse för detta. För övrigt tror jag inte hon gör så mycket med henne, men hästarna trivs i alla fall väldigt bra ihop med varann.

Tycker inte att någon häst, oavsett storlek ENDAST ska gå som sällskap. Alla hästar behöver motion och bli ompysslade tycker jag.

Tycker inte att någon häst, oavsett storlek ENDAST ska gå som sällskap. Alla hästar behöver motion och bli ompysslade tycker jag.

Så bra, då tycker vi samma!
Jag kommer självklart pyssla om och röra på ponnyn också, tömköra, promenera, löshoppa lite, ja allt som jag gör med min andra häst (utom att rida då)

Så lillponnyn ska inte bara vara sällskap, den ska skötas om också!

Har en shetlandsponny som sällskap till min häst. Men hon sköts precis som den andra! Rider förstås (på grund av henne litenhet) inte så mkt på henne, suttit kort på henne ett par ggr. Annars körs hon, tömkörs, löshoppar, går promenader, longeras, NH tränar, cyklar med henne mm. Så bara sällskap är väl synd att säga, men det var den huvudsakliga tanken från början, men vill ju sköta och pyssla och öva med henne med!

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: Jeps
·
Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: animalasia
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 295
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka