Sälja unghäst som körhäst

Dressyrnörden

Trådstartare
Jag har en riktigt fin unghäst (3 år) som jag köpte som föl som blivande dressyrämne. Han rör sig fantastiskt fint och en snygg häst med fyra jämna, höga vita strumpor. Jag stötte på problem under inridningen och när vi kollade upp honom hos vår veterinär visade det sig att han har kissing spines. Jättetråkigt men det förklarar varför han har bockat.

Nu står jag inför ett jobbigt beslut. Om han visar smärta redan nu så finns en risk att han kommer ha ont som ridhäst. Det är för tidigt att säga men jag vill göra det som blir bäst för hästen. Jag har funderat på huruvida han skulle passa som körhäst. Han har definitivt tillräckligt fina rörelser och som sagt en snygg häst. Väldigt mycket hanterad från backen även innan inridning och tömkörd en hel del. Är det någon som har någon erfarenhet av körhästar med kissing spines? Om jag ska försöka sälja honom som körhäst, vilka forum ska jag vända mig till? Har inga kontakter inom körvärlden. Tacksam för svar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 256
Senast: AmandaJ
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: Jerseyite
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 724
Senast: help_me
·
S
Körning Mitt 4 åriga hbl/fbl har fått diagnosen kissing spines och har nu inte blivit riden på 7 månader. Antagligen har det uppstått genom att...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: miamiamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama