Sälja saker till förmån för hjälpfon

olivettino

Trådstartare
Jag har en hel del saker såsom kläder som jag behöver göra mig av med. Det finns ju många hjälporganisationer som har second handbutiker men jag vill att värdet av sakerna ska komma en specifik hjälpfond, i det här fallet Cancerfonden, tillhanda och jag känner inte till om det finns någon second handbutik som stödjer dem specifikt. Är då t.ex Blocket, Tradera etc de alternativ jag har att realisera värdet av sakerna? Det känns så omständligt i så fall tycker jag! Sakerna ska fotas, annonseras ut, frågor besvaras, varorna skickas mm. Jag vill helst lägga en koncentrerad arbetsinsats och sedan är det ur världen. Någon som har tips hur jag bäst går tillväga?

Det börjar dyka upp ställen där du packar upp dina prismärkta varor på hyllor och betalar en avgift så du slipper stå själv. Kanske finns något sådant? Avgiften brukar inte vara svår att snabbt komma över och kanske värt det extra arbete det tar att sälja själv.

Det börjar dyka upp ställen där du packar upp dina prismärkta varor på hyllor och betalar en avgift så du slipper stå själv. Kanske finns något sådant? Avgiften brukar inte vara svår att snabbt komma över och kanske värt det extra arbete det tar att sälja själv.
Oh, hur hittar man dit?! Jag bor i Stockholmstrakten.

Jag funderar även på om bakluckeloppis kan vara ett alternativ... Förutom kläderna måste jag bli av med delar av ett hem (diverse saker) så jag kan nog få ihop ett varierat utbud.

Det finns väl företag som köper upp hela eller delar av bohag, de brukar annonsera i lokala tidningar har jag sett.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka