Sälja sadel

Glimris

Trådstartare
Har en ev. köpare till min sadel, men vet inte hur vi ska komma överrens . Jag kan skicka sadeln mot postförskott, så långt går det bra. Men om inte sadeln passar vill hon lämna tillbaka den. Då har jag svarat att jag i min tur kan lösa ut den. Men då är hon orolig att jag inte löser ut den och att hon då står med en extra sadel. Hur gör man?

Sv: Sälja sadel

Personligen hade jag inte sålt sadel på det viset, alldeles för mycket som kan gå fel. Jag har använt mig av S*d*lm*g*s*n*t och tycker att det är väl värt provisionspengarna att slippa lägga tid på att hantera köpare och skicka sadlar fram och tillbaka.

Om en mellanhand inte är något alternativ hade jag sagt att om sadeln inte passar får köparen själv sälja den vidare. Kanske inte världens bästa försäljningsteknik men jag har inte tid att tjafsa runt.

Har både köpt och sålt genom Bl*ck*tpaketet. Tryggt för båda parter och går att returnera inom 24 timmar om man inte är nöjd med varan.

När jag säljer sadlar så är sålt sålt.

Jag kan skicka den och köparen har möjlighet att få betala mot efterkrav.
Men när sadeln är betald och uthämtad ja då är den inte min längre utan blir köparens problem.

Sålde en sadel med öppet köp en gång och aldrig mer då köparen inte var klok i huvudet.

Jag säljer inte heller saker jag måste skicka på öppet köp. Passar det inte får köparen sälja det vidare och betalning sker antingen genom efterkrav eller att dom får sätta in på konto innan jag skickar beroende på hur mycket pengar det rör sig om. Har råkat ut för att en köpare fått en äldre märkessadel skickad till sig och sen sprättat upp bossorna för att kolla vad den var stoppad :crazy:med och sen velat skicka tillbaks den när den inte passade så sålt är sålt för att slippa problem med konstiga människor.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 218
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka