pulkaskurk
Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta att sälja en häst?
Jag har sällan sålt hästar tidigare, det var både jättelänge sen och då sålde jag till vänner/bekanta genom kontakter.
Det var enkelt då.
Nu ska jag sälja min ena häst och jag har ingen köpare inom det närmsta kontaktnätet så hon är utlagd på annons.
Det är en tämligen enkel häst som är välriden och välutbildad.
En schysst hobbyhäst för träning och tävling i lätta klasser.
Tycker jag satt ett bra pris på hästen men det är diskuterbart vilket även står i annonsen.
Det är liksom viktigare att hästen blir såld och till ett bra hem än att få ut mesta möjliga pengar.
Så finns det någon generell tidsram om ungefärlig tid det brukar ta innan hästen är såld?
Är det rimligt att tro att hästen blir såld på en månad eller två? Tre?
Eller ska jag räkna med att det kan ta ett år?
Jag har sällan sålt hästar tidigare, det var både jättelänge sen och då sålde jag till vänner/bekanta genom kontakter.
Det var enkelt då.
Nu ska jag sälja min ena häst och jag har ingen köpare inom det närmsta kontaktnätet så hon är utlagd på annons.
Det är en tämligen enkel häst som är välriden och välutbildad.
En schysst hobbyhäst för träning och tävling i lätta klasser.
Tycker jag satt ett bra pris på hästen men det är diskuterbart vilket även står i annonsen.
Det är liksom viktigare att hästen blir såld och till ett bra hem än att få ut mesta möjliga pengar.
Så finns det någon generell tidsram om ungefärlig tid det brukar ta innan hästen är såld?
Är det rimligt att tro att hästen blir såld på en månad eller två? Tre?
Eller ska jag räkna med att det kan ta ett år?