Sälja fölunge till England?

Sv: Sälja fölunge till England?

Men hur kan du vara så säker på att det är en bluffare?? det va ju de jag undrade om man kunde ta reda på det på något sätt???

Sök på ordet nigeriabrev och jämnför, tror du fortfarande inte på att det är en bluff så är det ju bara att grattulera bluffmakaren.
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Det är bluffpengar och du kommer att bli skyldig banken en massa pengar istället!!!!!!!!!! Radera mailet!!!!
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Blev det några mer mejl?Nyfiken om hur långt de är villiga att gå.......
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Håller med dig- På ett annat forum florerade sådana här mail, men då avsåg det Raskattsungar.
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Lustigt, samma kille vill köpa min westernsadel. Är det en westernfölunge du har?
Han hette så han jag fick mejlet av nämligen....
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Sådana mail får man ganska ofta när man annonserar en del. Släng dom bara...inte ens lönt att slösa energi på dom. Som redan nämnts så är polisen överhopad av anmälningar mot dom allaredan!
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Svara inte på såna mail! Bara bluff! Jag raderar när jag får såna mail!Fick ett liknande mail på mina mobiltelefoner jag hade låg ute på annons,han ville ha dom och att det skulle skickas till något afrika-land,erbjöd mycket pengar för dom telefonerna!
Hade allt stämt,då hade jag blivit rik på att sälja dom!
Hra även fått på en billig sadel som jag ville sälja!
BEDRÄGERI-ANNONSER!
 
Sv: Sälja fölunge till England?

har fått flertalet likadana erbjudanden när jag sålt häst. Både från england och Holland. Bryr mig inte ens om att öppna dem. Fick ett mail från Finland sist jag annonserade, det avr helt annorlunda skrivet och deras vännina i stockholm ringde även upp (de kunde bara finska själva). Kändes helt ok från början. Hästen såldes och allt gick jättebra.
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Ja, det är bara bluff! Vi fick från en Dr Bob Collins som ville köpa en fölunge = hans drömhäst!
Vi undrade vad han skulle med en B-ponny till. Han skulle ha den i en liten hästklubb som just öppnats i England. Hans speciella veterinär var dock tvungen att komma och titta på honom först, han skulle sätta in pengar på vårt konto som vi sedan skulle skicka till veterinären via Western Union Money Transfer. Han hade alla möjliga förklaringar fram och tillbaka om varför, och han bedyrade att det inte var något lurt - han ville bara ha vårt lilla föl!
Vi anade att det var skumt redan från början och efter att antal mail fram och tillbaka bestod den nyöppnade hästklubben plötsligt bara av honom och hans familj - och han envisades med att kalla hingstfölet för henne - dessutom påstod han att han var lärare - men hade hemsk stavning.
Vi höll på ett tag mest för att det var kul, sedan lade vi ner det hela - men de är OTROLIGT envisa!
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Vi fick exakt samma svar när vi skulle sälja vår bil i England, fast den engelsmannen bodde visst utomlands men ville köpa vår bil iallafall - samma historia med shipping agents och checkar bla bla bla. När en köpare är mer intresserad av hur betalningen skall gå till än av vad det de skall köpa bör man dra öronen åt sig...
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Nej, nej och åter nej!

Det har varit många sådana här bedrägerier den sista tiden och det har slutat med att man står både utan häst och pengar:o
Sälj i sverige så kan du ju följa upp vad som händer ditt föl.
För min del skulle jag aldrig skicka iväg ett föl så långt bort till en okänd människa, men så är jag blödig också:(

För övrigt är det inte särskilt långt från och England och hit så är han uppriktigt intresserad så kan han ta sig hit och titta och betala samtidigt....
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Det är bluff alltihop! Det hela går ut på att du får en check av honom på t.ex. 50 000 kr, du ska sätta tillbaka 15 000 kr på hans konto, och sen kommer det visa sig att hans check är ogiltig, och du blir av med 15 000.... Kallas Nigeriabrev, och finns i många olika utföranden.
Radera det bara.
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Fick härom dagen ett mail ifrån en kille i England som vill köpa mitt föl.. så här står det!


Varmblod Hello, My name is Mr Ryan Bradley from England, i came across the advert of the sale of your Horse.I would appreciate if you mail me pictures,all necessary information as well as your last asking price. Thanks and hope to hear back from you with all necessary details. Ryan Bradley‎

Jag svarade kortfattat och fick tillbaka detta...

Hello,
Good to hear back from you, thanks for the pictures at www.pixbox.se and your price is okay by me. I will have my international shipping agent pick up the horse when you must have received payment.
As regards payment, i have instructed a client of mine in Europe to send to you a Certified Bank draft of 5,500 GBP pounds which is a refund payment that
covers both the price of the horse and also the cost of shipping the horse along with other goods.
So on receiving the bank draft ,all you have to do is deduct the cost of the horse(35,000.00 SEK=2,536 GBP) and do me the favor of having the balance(shipping fee) wired to the shipper.
The balance wired to the shipper is the shipping fee that would enable him to carry out shipment of the horse as well as other items down to England.

Let me know if this is okay by you, so i can instruct a certified bank draft be sent to you and as soon as you have the money my shipper will contact you for shipping proceedings.
But first i would need the necessary details below in other to proceed with payment:
Full Name.....................
Postal Address...............
Country..........................
Telephone number..............

Thanks and regards.


Jag tycker att det låter lite skumt??? pratade med banken och dom tyckter att jag ska maila tillbaka och säga de att om han vill köpa hästen så får han sätta in pengarna på mitt konto!

Men som sagt så tycker jag att detta känns olustigt!! någon som har nån åsikt eller tips???:bow:

VARNING.

JAG VET ATT DET ÄR BLUFF.

HAR FÖR NÅN MÅNAD SEDAN POLISANMÄLT DENNE MAN . ALL EPOST OSV ÄR EXAKT.
jag satte in en varning och han hade kontaktat många.
när du löser in checken är det sk täckning i ca 2v. då har han redan fårtt sina pengar och när banken i stockholm kar kvitterat checken efter 2v finns inga pengar och du är skylding banken pengar plus utgifter för falsk check..

JÄTTE VIKTIG VARNING.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sälja fölunge till England?

Japp de där är en bluffare har en kompis i USA som har fått ett exakt likadant. akta dig.
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Ja, det är bara bluff! Vi fick från en Dr Bob Collins som ville köpa en fölunge = hans drömhäst!

haha, jag har oxå fått mail från den här Dr Bob Collins... Men det roliga var att jag hade satt ut en annons på hästnet att jag SÖKTE häst, alltså önskade KÖPA.
Då mailade han mig och frågade vad jag ville... Alltså verkar dom svara på allt och hoppas hitta nån som går på deras dravel... :cool:
 
Sv: Sälja fölunge till England?

Vilka Puckon! Själv har jag fått svar från England på min ridkavaj och mina bett... Vem fan köper bett från utlandet liksom? Jag blev så matt när jag såg svaret, raderade det direkt!!
 
mr collins

Hej.
Läste att flera fått mail från dr bob collins. Jag hade en annons inne att jag ville köpa häst. Han svarade och frågade vad jag sökte. Sedan kom det att han har en häst som han vill sälja och han vill ha min adress så han kan transportera den till mig så jag kan provrida den och sedan köpa den om jag vill ha henne.
Han vägrar säga var hon finns och det kom en märklig beskrivning av att fölet är palomino.. jag frågade vad han menade med det, om hon hade föl eller var dräktig eller om han menade att om vi tar föl på henne så blir de palomino. Då svarade han att nej, fölet tar han.
Jag blir inte klok på detta... Kan säga att jag hittills INTE gett ut min adress för här ringer varningsklockor, trots att jag inte riktigt kan se bedrägeriet eftersom han ska sälja en häst, inte köpa en. vad tycks och är det fler som har erfarenhet av denna man eller liknande?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 864
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
891
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 376
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp