Sälja fälttävlansponny?

I

inyourdreams

Är det någon som har erfarenhet av om det är svårt att sälja en ponny som fälttävlansponny? Finns det en marknad eller är det lättare att sälja som hopphäst med fälttävlans kapacitet även om den lämpar sig ngt bättre för ft?

hoppas på svar:)

Sv: Sälja fälttävlansponny?

Har den startat fälttävlan?
Vad är det som gör att den lämpar sig mer som ft-ponny än hopponny?

Vi har startat totalt 8 gånger, med 4 plac, och kvalad enstjärnig.
Han är pigg o glad, täcker mycket mark, gör alltid sitt bästa och ÄLSKAR terrängen.
I hoppningen kan han vara lite oförsiktig och tappa en hov då och då, men går ganska höga klasser där också.

Jag tror att han skulle gå bättre i FT rent resultatmässigt och jag vet att han tycker att det är väldigt roligt.

(sen rent egoistiskt så tycker jag att FT människor oftare verkar se sina hästar mer som kompisar och mindre som tävlingsredskap. och jag tycker ju grymt mycket om ponnyn och vill inget hellre än att han får de bäst och blir älskad. ) :)

jag själv skulle gärna köpa en "färdig2 fälttävlansponny, min egen har jag fått lära från början. Tyvärr har ju fälttävlan minskat rätt mkt sensate åren och det gör ju marknaden mindre. Men det finns många som ser chansen att få en välutbildad, modig ponny vilket fälttävlans hästar måste vara!

Vi har startat totalt 8 gånger, med 4 plac, och kvalad enstjärnig.
Han är pigg o glad, täcker mycket mark, gör alltid sitt bästa och ÄLSKAR terrängen.
I hoppningen kan han vara lite oförsiktig och tappa en hov då och då, men går ganska höga klasser där också.

Jag tror att han skulle gå bättre i FT rent resultatmässigt och jag vet att han tycker att det är väldigt roligt.

(sen rent egoistiskt så tycker jag att FT människor oftare verkar se sina hästar mer som kompisar och mindre som tävlingsredskap. och jag tycker ju grymt mycket om ponnyn och vill inget hellre än att han får de bäst och blir älskad. ) :)

Klart att du kan sälja ponnyn som fälttävlanshäst!
(eller fälttävlansponny kanske)

En gamal hästhandlare sa en gång "Det fins en idiot till varje häst":devil:

Med det menar jag så klart inte att man ska vara idiot för att köpa din häst utan att det alltid finns en köpare till varje häst -om bara tiden och priset är rätt.

...o du har ju heeeeelt rätt i att FT-folk är bättre än annat löst folk:cool:
(min tolkning av: "FT människor oftare verkar se sina hästar mer som kompisar och mindre som tävlingsredskap" )

8 starter är ju dock inte så mycket så även om det kanske har gått bra för dej så är det ju ännu inte någon rutinerad FT-ponny -Men alla är ju inte ute efter en EM-CCIP**-ponny -o alla klarar inte ens av att rida en sådan så lycka till med försäljningen!
Kommer säkert att gå bra.

/Max

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle behöva sälja en stor del av mina kläder. Nu skaffade jag appen Vinted, det verkar smidigt. Någon som har använt den? Eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 786
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 079
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka