Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ishtar skrev:Lös i baksätet eller i tygbur i baksätet "fastklämt" bakom passagerarsätet? Buren är 50x60 cm så det står inte helt lös och rullar runt liksom. Gäller naturligtvis inte som en permanent lösning utan en resa i en annan bil.
Ishtar skrev:Så du vet inte vilket alternativ som du tycker känns säkrare än det andra då?
Jag har en Range Rover och mina hundar åker bakom lastgaller, men nu hade jag en fråga om dessa två alternativ. Vill höra lite åsikter för jag tycker det verkar konstigt att han borde åka helt lös istället för i en tygbur.
Ishtar skrev:Men om det blir en krock så borde ju hunden klara sig bättre om den åker in i sätet som är 10 cm framför än om den åker ut genom vindrutan eller in i instrumentpanelen (från baksätet). Det är så jag tänker.
Sen om det blir en krock i 110 km/t så spelar det väl ingen större roll, men bortsett från det liksom.
Ja ja... det blir en resa utan lastgaller i alla fall så får vi se hur det blir där bak i baksätet. Småhundarna sitter i sin lilla tygbur iaf, mest för att de inte ska hoppa runt i bilen.