Saknar ett "Efterlysningsforum"!

P

Prakas

Jag skulle gärna se att det är på bukefalos fans ett efterlysningsforum.
Det finns ju många människor som man mött genom åren på tex tävlingar som man tappat kontakten med.
Kanske finns de här, dolda bakom ett nick?
Och då vore det ju trist om man skulle gå om varandra,
när man istället kunde återknyta kontakten?

På detta forum kunde man ju även lägga efterlysmingar som tex
"Alla som ska till tävlingarna i Ystad" osv.
Eller önskemål om samåkning till tex dessa "tävlingar i Ystad".

Ett forum för gemenskap helt enkelt! :idea:

Sv: Saknar ett "Efterlysningsforum"!

Jag tror att du kommer att få svaret att det kan du lägga in under efterlysningar på annonserna.
För det har alla andra fått som frågat.
Jag skulle också vilja ha det.
Tycker det är ett jättebra förslag men de är envisa .Vad ska vi göra ?

Var hittar du dom efterlysningsannonserna - jag hittar inte.

Jag skulle också älska att efterlysa - tänk vad folk man träffat genom åren i hästkretsar som bara försvann.
Och på Buke så är ju världen så liten.

Och efterlysa hästar, ja, där finns hur många som helst jag funderar över.

Jag har dock fått intryck av att många efterlysningsforum spårar ur.
Fast jag vete tusan varför.
- Hej är det någon som kommer ihåg Lisa som red den bruna ponnyn på """"lägret 1948. Jag letar efter henne bla bla bla

Hur kan det vara svårare att hantera än
Tjena jag tycker plottsadlar är sämre än sklottsadlar och undrar om någon vet varför.

Jättebra ide, känns som forumet här lever mer än om du går in bland efterlysningar vid annonserna.
Och här kan man få en vidare diskussion, som jag saknar vid efterlysningarna.Tex om jag efterlyser nån häst eller avkommor till en viss häst så kan de va intressant att få kontakt med flera som på ett eller annat sätt haft kontakt med hästen.
Om jag efterlyser under efterlysningarna får jag förhoppningsvis ett svar på mail, här skulle man kunna kommunicera mer.
Please Please Please
Öppna ett efterlysningsforum här eller flytta hit det som ligger under annonserna.

Kort kan man väl säga att en efterlysnig normalt inte är en diskussion utan man vill bara ha ett svar.
Om det blir en diskussion är detta ofta en diskussion som måste tas bort, då det ofta kommer att handla om namngivna personer eller personer många vet vilka de är.
Risken är också stor att det blir ett kontaktannonsforum av det hela, inget jag planerat i dagsläget i alla fall.

Man skall aldrig säga aldrig, men av ovanstående anledningar och säkert några till tror jag inte det blir något efterlysningsforum.

Jag tänker närmast på eftelysning av hästar. Och kunna diskutera dessa. Är road av släktforskning och även att gräva i stammar på hästar. Speciellt spåra okända härstammningar, så ett sådant forum här skulle kunna göra stor nytta.

Saknar också ett efterlysningsforum. Men man kan väl göra som i de övriga forumen att man inte får nämna namn. Då kan man istället pma personen som vet något om namn på en annan person.

Det blir lite svårt att efterlysa utan namn. Och namn näms väl i flera andra diskussioner. Snyggaste ryttaren tex!!! Varför inte sätta en tjugoårs gräns på hästar i sådana fall. Så kan man få efterlysa gammla hästar och förmodade stammar på dem. På släktforskarsidor är det en hundraårs gräns.
För övrigt förstår jag inte varför jag inte får fråga efter mindre kända hästar än alla godkända hingstar?

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 434
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka