säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zonya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 799
Z

Zonya

Hejsan!

Är det någon här som har en sån här Säkerhetsväst? Den heter Racesafe RS2000 och är Beta nivå 3. Är de bekväma och bra? Om inte vilka är bättre?

:bow:

Sv: säkerhetsväst

Rider ibland i något liknande, senast idag. De är underbara.

Bättre och bekvämare än de andra modellerna alltså? :angel: Inget illa om dem, men de är väldigt obekväma! ;)

Om jag säger som så, jag rider aldrig mer i min gamla.

har en Beta racesafe, vet inte om den är lika som din för såg inte bilden men jag tycker väl den är rätt ok, men lite för lång i ryggen.
Så den tar i sadeln och skjuts upp när man rider. och så skulle det behövas en rem eller nåt " mellan bena" så man slipper få den i fejan när man hoppar av

Den jag brukar rida i är också lång i ryggen men imed den är uppbyggd på små "klossar" så kan man ju vika upp den.

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: iNHALE
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
989
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka