Säkerhetsväst

åhå! :D jo d har du rätt i, hade bara ett vagt minne av av vad som stod på lappen i västen ang. de olika klasserna.

inte ens klass 2 lätt ju ok om man vill rida i skogen! :crazy:

Från BETAs hemsida: (gäller BETA 2000)

Level 1
Black label Protectors providing a lower level of protection that is only considered appropriate for licences jockeys.

Level 2
Brown label Protectors providing a lower than normal level of protection that is only considered appropriate for use in low risk situations. These DO NOT include riding on roads or other hard surfaces, riding over jumps, riding young or excitable horses, or riding while still inexperienced.

Level 3
Purple label Protectors providing a level of protection that is considered appropriate for normal horse riding, competitions and for working with horses. Protectors to this level should:
Prevent minor bruising that would have produced stiffness and pain.
Reduce significant soft tissue injuries to the level of bruising.
Prevent a limited number of rib fractures.

Jag har bara en gammal trea och både borde och vill köpa en ny. Men det får vänta tills jag vet att jag kommer fortsätta rida...

Ska börja plugga så ett uppehåll blir det nog iaf!
(Vem vet, det kanske går att leva utan hästarna ;))

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
881
Senast: Takire
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 225
Senast: Freazer
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 420
Utrustning Hej! Jag har ett jättestort problem, jag letar och letar efter en skön säkerhetsväst, men det verkar helt omöjligt att hitta någon. För...
Svar
1
· Visningar
1 439
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka