Saker som försvinner

F

Fladde

Om man står inhyrd i ett stall och det plösligt börjar försvinna saker.
Som i förra veckan köpte jag nytt glanspray fär 129kr ställde det i mitt skåp och dagen efter var det borta :crazy:
Vem har ansvar för det?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Saker som försvinner

Nä vi har aldrig haft det och det har häller inte varit några problem innan.
Hon säger bara att det är tråkigt och jag kan låna av henne tills vi har köpt en ny.

Okej, ja jag har aldrig blivit av med saker *peppar peppar* så jag vet inte riktigt hur det fungerar.. Jag ska skaffa mig ett sadellås iaf till sadeln nu iaf, bara för säkerhetsskull.

Skriv hästens namn på dina grejer eller märk dom på något sätt. Flaskor och burkar skriver jag min hästs namn på. Då kan ingen "ta fel" ;)

Fladde skrev:
Om man står inhyrd i ett stall och det plösligt börjar försvinna saker.
Som i förra veckan köpte jag nytt glanspray fär 129kr ställde det i mitt skåp och dagen efter var det borta :crazy:
Vem har ansvar för det?

Tacksam för svar :bow:

Tyvärr är det nog lås som gäller och du vill ha dina saker ifred. Ingen i stallet som helt plötsligt har en ny flaska glansspray :angel:

När jag stod inackorderad så skrev jag namn på alla flaskor och prytlar. Dessutom så såg jag till att ha dem inlåsta. Jag avskyr när någon "lånar" saker hela tiden.

Där är det så himla skönt att jag numera har eget stall, behöver inte oroa mig för att någon annan än jag själv sprider runt på prylarna :D

/Lizzie

Jätte tråkigt när sånt händer. Ett tag försvann massor av saker i vårt stall. Jag gjorde som flera här har skrivit; namn på allt samt lås på skåpet. Men om man står i ett mindre stall och ingen annan har lås på skåpet kanske det känns lite fel. Men att skriva namn på allt är bra!

Oj vad jag känner igen mej!Har haft massor av saker som blivit stulna genom åren :crazy:
Tyvärr brukar stallägarna gärna vela blunda för detta så du får nog bekosta dina sakar som blir stulna själv.
Står du i ett privat ägt stall?Då kan du ju prata med de andra hästägarna å stallägaren om det är måga som springer där.Då får man ju se över säkerheten å rutinerna i stallet´.
Som stallägare, skulle jag ändå se det som mitt ansvar om jag låter för mkt människor vistas i stalet, då skulle jag få kolla upp hur man kan minska dessa risker å kanske måste meddela hästägarna att se över deras skötare eller om det springer obehöridga i stallet.Lite svårt att ha vakter runt stallet dygnet runt...

Jadu vi har precis blivit av med 40 balar hö i vårat stall, dom har tagit ca 5 balar från varje person..mkt mystiskt. Ridskolan i närheten blev av med 100 balar för en månad sen, så nu ska vi polisanmäla!
Vi har även satt lås upp till höloftet nu..

Men jag skulle fixa lås på skåpet om jag var du, för även om folk inte tar saker så lånar dom...

Har hittat mina benskydd blöta hängandes på elemtetet och min häste vilade dagen innan, mina borstar i andras ryktlådor mm. Blev även av med ett bett men då jag "efterlyste" det på tavlan så hängde bettet nästa dag på mitt skåp..hm hur kan det ha hamnat där :angel:

Blev av med min stora "ficklampa" för ett tag sedan. En sån där strålkastarmodell som kostar 150:-, den stod på laddning i sadelkammaren och jag hade dessutom sagt att alla fick använda den vid behov. Någon hade visst stora behov av den för nu är den spårlöst försvunnen, tog upp det på ett stallmöte men ingen hade tagit den. Fast det är ganska uppenbart att det förmodliogen är någon som inte vågade gå hem i mörkret utan "lånade" den...

Så nu märker jag alla saker, har dem i skåpet och lånar inte ut något om inte någon person frågar och då är jag noga med att påpeka att det gäller bara denna gång. Har nämligen varit med om förut att börjar man låna ut saker så blir det till slut så att alla går och bara hämtar saker i skåpet och har man tur så kommer det tillbaka, och gärna i någorlunda skick också...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 275
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar