Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håll inte upp dörren för att se bättre när du backar in i garaget. Inga personskador, men desto större skador på bildörren, den pekade åt helt fel håll sen..![]()
Håll inte upp dörren för att se bättre när du backar in i garaget. Inga personskador, men desto större skador på bildörren, den pekade åt helt fel håll sen..![]()
Beror mycket på potatissort.Tycker klistrigt mos är förfärligt! Själv pressar jag potatisen om jag gör mos, rör sen snabbt ihop det med varm mjölk, smör och kryddor. Slätt och fint, inget klister.
Stämmer inte, det går att göra klistrigt mos även på mandelpotatis som jag är uppväxt på. Jag vispar aldrig mos och det är perfekt varje gång.Beror mycket på potatissort.
Väldigt fast potatis ger förfärligt mos. Klistrigt och otäckt. En bra lagom mjölig potatis ger vispat mos som frasar när man tar av det.![]()
Här är en till som också alltid vispar potatismoset, och tycker det blir superbra och fluffigt! Har faktiskt aldrig testat en stomp, men borde kanske göra det för att se om det blir någon skillnad
.
Är det mjölig potatis man ska ha till gratäng?Har man mjölig potatis som inte innehåller så mkt stärkelse så blir det inte lim. Däremot fast potatis blir superläbbigt när man vispar det.
Håller med dig. Potatis som passar till mos blir inte klistriga ÄVEN om man vispar dem!Beror mycket på potatissort.
Väldigt fast potatis ger förfärligt mos. Klistrigt och otäckt. En bra lagom mjölig potatis ger vispat mos som frasar när man tar av det.![]()
Ja, det tycker jagÄr det mjölig potatis man ska ha till gratäng?
JappÄr det mjölig potatis man ska ha till gratäng?
Morsan hade dille på att ha en krastallvas med frukt, en sådan med smal fot. En dag hittade vi inte katten, långt om länge så rörde han på sig så vi sg honom så fint ihoprullad i skålen, passade pricis. Såg någon gång när han la sig där, hur frösiktigt han fick kliva miitt i skålen med alla fyra tssar för att den inte skulle välta. Inte läge att komma med bannor och fånga katt då inte!Man ska inte ställa kristallvasen med de fina rosorna man fått av sambon mitt på matbordet.
Iallafall inte om man har en katt som ska gosa med ALLT![]()
Vasen höll faktiskt![]()
Orkar inte tagga alla..Man ska inte iheller i brist på potatis göra ett försök med rödbetsmos. Det går inte att använda vispen, utan att det stänker rödsaft på alla kläderna och de vita vägarna...![]()
Kunde inte låta bli att se framför mig snötäckt väg med massa rödbetssaft över hela vägen.Man ska inte iheller i brist på potatis göra ett försök med rödbetsmos. Det går inte att använda vispen, utan att det stänker rödsaft på alla kläderna och de vita vägarna...![]()
På tal om traktorer, man ska inte trycka med foten på bägge bromsarna med hala sandaler och slinta så man bara bromsar högersida istället för båda sidor, speciellt inte med skopa på och svänger rakt in i ladugårdsväggen och gör ett jack i knuten.![]()
När du just gått över från manuellt växlad bil till automat, och ska bromsa, ska du inte försöka koppla ur med vänsterfoten på vänstraste pedalen och bromsa med högerfoten på näst högraste pedalen. Det slutar med båda fötterna på varann, och en plötsligt väldigt stillastående bil.Apropå att bromsa, man ska inte prova att bromsa med vänsterfoten pga panikkli på högerfoten, trots att farten nästan är nere på noll. Det tar stopp.. Tvärstopp.
Hur lätt man än försökt vara på foten..
Har jag hört.