Sällskapsspel för 13- och 9-åring?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

susekl

Ni som har barn finns det något roligt sällskapsspel som skulle kunna passa både en 13-åring (blir 14 i april) och en som fyller 9 år
30 december? Det är min äldsta systerdotter som har önskat sig sällskapsspel i julklapp men det är ju roligt om man hittar något som även passar den yngre tjejen. Eller är det omöjligt att hitta något som passar båda två? Har ni något bra spel att rekommendera till den äldre i så fall?
 
Sv: Sällskapsspel för 13- och 9-åring?

Visst finns det spel som passar båda. Alfapet tex, det finns också en junior variant av det, och det tycker jag är roligt (38år :smirk: )

Sen finns det också ett som heter Twister, kanske inget sällskapsspel som man sitter lugnt och stilla och spelar precis, utan det är lite mera fysiskt.... Har också roat hela familjen, även om inte gamla mormor kan delta precis.......
Många traditonella spel finns i juniorversion, och oftast är dom helt ok även för vuxna. TP är ju ett exempel.
Kolla i spelhyllan efter spel från tex 8 år, dom brukar kunna roa även äldre.
 
Sv: Sällskapsspel för 13- och 9-åring?

Okej, tack för svaret! Just Alfapet har dem redan men det andra kan jag ju kolla efter kanske. Vill ha fler svar, vad har ni för sällskapsspel därhemma?
 
Sv: Sällskapsspel för 13- och 9-åring?

Det kommer ju också ut spel som bygger på de just nu populäraste tvprogrammen. Idolspelet borde säkert gå hem hos både 9 åring och 14 åring. Har dock ej spelat det själv så jag vet inte säkert.
 
Sv: Sällskapsspel för 13- och 9-åring?

Vilket som helst funkar ju på en 9-åring. Monopol, Fia, Trivial Pursuit (har en lätt och en svår variant), Alfapet, Yatsy, Rapparkalja, etc.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 884
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 432
Senast: Pratsch
·
Tjatter Vad är ert konstigaste/ roligaste / mest minnesvärda/ dråpligaste julminne? Tappade tomten bort sig, eller knackade fel tomte på hos...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Motacilla
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 040
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp